1
Varför får jag aldrig fisk?
Postat av indianare den 30 Juni 2014, 15:57
39 kommentarer · 4 828 träffar
Ja som topic lyder. Varför får jag aldrig fisk?
Har säkert lagt ner 200 timmar i en å. Testat på alla olika sorters knep och drag.
Allt från spinnare, skedddrag, wobblers, jigg och på olika ställen på ån, djupa, grunda etc.
Vi har fått upp 2 fiskar sammanlagt jag och min kompis så tsm har vi fiskat 400 timmar typ. Fått 2 napp också.
Det är fisk i ån då man ser dom hoppa upp med jämna mellanrum.
Använder dyra drag, billiga drag, stora drag, små drag. Men ger inget resultat. Jigg verkar dock vara bra men det fungerar inte då den fasnar 90% av fallen på botten. Kanske 2 m djupt.
har ett hapselspö 9 fot med grå flätlina. 0.25 mm tror jag.
Fiskar som sagt i å efter abborre, gädda, öring etc.
Meta e inte roligt så det e uteslutet. Men det ger mest resultat men då är det mört som nappar.
Vi har provat kvällar från 18.00 - 00.00 och morgonar, middagar 13.00 - 16.00 ¨
Vi har fan i mig provat alllt och det suger verkligen när man aldrig får något. Man står där 3-4 timmar per dag utan resultat...
Ån ska annars vara hyfsat rik på fisk sägs det.
Men iaf, tips, frågor och hjälp :) tack på förhand!
Har säkert lagt ner 200 timmar i en å. Testat på alla olika sorters knep och drag.
Allt från spinnare, skedddrag, wobblers, jigg och på olika ställen på ån, djupa, grunda etc.
Vi har fått upp 2 fiskar sammanlagt jag och min kompis så tsm har vi fiskat 400 timmar typ. Fått 2 napp också.
Det är fisk i ån då man ser dom hoppa upp med jämna mellanrum.
Använder dyra drag, billiga drag, stora drag, små drag. Men ger inget resultat. Jigg verkar dock vara bra men det fungerar inte då den fasnar 90% av fallen på botten. Kanske 2 m djupt.
har ett hapselspö 9 fot med grå flätlina. 0.25 mm tror jag.
Fiskar som sagt i å efter abborre, gädda, öring etc.
Meta e inte roligt så det e uteslutet. Men det ger mest resultat men då är det mört som nappar.
Vi har provat kvällar från 18.00 - 00.00 och morgonar, middagar 13.00 - 16.00 ¨
Vi har fan i mig provat alllt och det suger verkligen när man aldrig får något. Man står där 3-4 timmar per dag utan resultat...
Ån ska annars vara hyfsat rik på fisk sägs det.
Men iaf, tips, frågor och hjälp :) tack på förhand!