1
Hjälp med träning
Postat av bamselipbalm den 10 April 2014, 21:58
7 kommentarer · 448 träffar
Tjoo, kanske inte är rätt forum men har fått hjälp med det mesta tidigare här.
Bestämde mig att ändra min livstil rätt rejält för dryga tre veckor sedan. Kosten, träning m.m
Har muskeltränat varje dag förutom lördagen och söndagen då jag tagit vila pga fotbollsmatcher.
Kör träningen hemma i min ensamhet. Mitt träningsschema ser ut såhär...
8•15 sek med 10 sek vila mellan varje rep
Smala/breda armhävningar
Burpies
Rygglyft
Plankan
Situps med klapp
90 grader mot vägg
Utfallsteg
Ben upp i luften sen rotera mellan höger vänster mitten (magövning)
Tålyft
Löper också dryga milen 2 dagar i veckan och intervall löp 1 dag i veckan plus 3-4 fotbollspass.
Har tränat via fotbollen hela mitt liv men slappade ett halvår och gick upp drygt 10 kilo under perioden. Har dock aldrig muskeltränat.
Det jag egentligen vill komma till är hur ofta jag borde göra styrketräningen, har sökt lite och då rekommenderas 3 pass i veckan, känner dock att det blir för lite. Tränar igenom träningsverk och allting. Min fråga är förstör detta kroppen och vilken träningsmängd borde jag köra?
Samt hur man ska äta för att bygga muskler och tappa fett på samma gång?
Tack på förhand!
Disk: kan man bli stor utan gym?
Bör tilläggas att jag äter proteinpulver och fettbräningstabletter.
Bestämde mig att ändra min livstil rätt rejält för dryga tre veckor sedan. Kosten, träning m.m
Har muskeltränat varje dag förutom lördagen och söndagen då jag tagit vila pga fotbollsmatcher.
Kör träningen hemma i min ensamhet. Mitt träningsschema ser ut såhär...
8•15 sek med 10 sek vila mellan varje rep
Smala/breda armhävningar
Burpies
Rygglyft
Plankan
Situps med klapp
90 grader mot vägg
Utfallsteg
Ben upp i luften sen rotera mellan höger vänster mitten (magövning)
Tålyft
Löper också dryga milen 2 dagar i veckan och intervall löp 1 dag i veckan plus 3-4 fotbollspass.
Har tränat via fotbollen hela mitt liv men slappade ett halvår och gick upp drygt 10 kilo under perioden. Har dock aldrig muskeltränat.
Det jag egentligen vill komma till är hur ofta jag borde göra styrketräningen, har sökt lite och då rekommenderas 3 pass i veckan, känner dock att det blir för lite. Tränar igenom träningsverk och allting. Min fråga är förstör detta kroppen och vilken träningsmängd borde jag köra?
Samt hur man ska äta för att bygga muskler och tappa fett på samma gång?
Tack på förhand!
Disk: kan man bli stor utan gym?
Bör tilläggas att jag äter proteinpulver och fettbräningstabletter.