Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Gymnasiearbete vapen kontroll

Postat av pärpastej den 7 April 2014, 12:49
19 kommentarer · 1 965 träffar
Vapen kontroll i USA

Sammanfattning
My rapport is all about gun control in USA and it is the number one that many people talking about it in USA. USA is in the way far away from all countries place by having a lot of guns which is legal and illegal and also high criminal record. So the government tries to control the guns but the people think it is the not good idea. The reason is people will also need guns to protect their life from gangsters and criminals. In USA there is a lot of gang and that is make the number of guns and crimes is so high.
Innehåll
Inledning ………………………………………………………………….. 1
Syfte ……………..……………………………………………………….. 1
Martrial och Metoder ……………………………………………………... 2

Undersökning och resultat ……………………………………………...... 2
Analys och diskussion …………………………………………………….. 3

Inledning
Vapen kontroll I USA är utan kontroll. Det finns så många Skjutvapen och USA är den första land som här för mycket skjutvapen. Regningen vill kontrollera men problemet är inte att man har pistolen. Problemet var att det finns många gäng som är ansvar för lik som droger, våld och alla slags brott.

Syfte
Syfte och uppföranda är att tå råda på vad som händer med vapen kontroll i USA och Vad är vapen kontroll.
Frågeställningar:
1. Vad är vapen kontroll?
2. Hur börja med vapen kontroll i USA?
3. Jämför vapen kontroll i USA och andra land.

Martrial och Metoder
Jag har hämtat all mina material från bara internet. Det är bara i internet som jag kan få den information som jag vill ha. Undersökning är i USA men jag bor i Sverige så det är lite svårt att hitta informationen utanför internet.
De flesta webbsidor anser jag som inte så trovärdiga. Den finnas bara några sidor som jag tycker är trovärdigt. Alla mina webbsidor också var på engelska. Det var inte så mycket på svenska eftersom allt var om USA.

Undersökning och resultat
I USA det finns många olaglig vapen och det är många kriminal och mödrar som händer för att ett utom kontroll av regningen då regningen vill kontrollera vapen. Vapen kontroll kunde ha börjat i 22nd november 1963, när bevis i mordet på president John F. Kennedy. Då ökat allmänhetens medvetenhet till den relativa bristen på kontroll över försäljning och innehav av skjutvapen i Amerika. Det var valigt att man köpa handeldvapen, gevär, hagelgevär och ammunition förekommande över disk och via post order kataloger och tidskrifter till nästan vilken vuxen som helst i landet.
Amerika är den första land som har den högsta nummer av olagligt vapen som har i världen. sannolikhet civila skjutvapen innehav per 100 befolkning i USA är 88.8 när det land som ligger i anda plats var Serbien med 58.2. och resultat av det vapen som finns i USA idag har 10.3% av 100,000 människor dödsfall skjutvapen. Om vi ser det med Sverige 1.47% av 100,000 människor dödsfall skjutvapen. Den har så mycket skrillanden som ger är att i USA det finns många group av gangstrar som kriga med skjutvapen för att kontrollera stadsdelar. Det är gäng som ansvara för gator med droger, våld och alla slags brott som händer i USA.

Analys och diskussion
Regningen kunde inte kontrollera vapen för att i USA för många amerikaner tycker att man måste skaffa ett skjutvapen för att försvara sina egna liv från den kriminalen finns i USA. Och de också trycker att det inte är vapen kontroll som USA behövas gangstrar och andra kriminal för att de är den ända som hämta utan landet och sälja olagligt skjutvapen. De också krig med den bara för att fick pengar eller drogar. USA regningen tror att många människor dör för att det finns många skjutvapen. Det finns en hel del skjutvapen som kan vara över ribban när du jämför det med andra länder som är liknande till USA. Om vi ser siffror människor som mödrar på grund av skjutvapen i 2009 är 9146 människor och det är från 13,636 människor men frågan är vem är ansvara av dem. I 2011 Nationell gangstrar rapport av bedömning av hotbilder (Threat Assessment) gäng var 46 % av kriminal och 90 % av andra saker som är olidligt.

Källförteckning

webbsidor
Vi behöver mer vapenkontroll för att stoppa mer än brottslingar, Susan Milligan

En kort historia av skjutvapen förordning i Amerika från US regningen information sidan.

Väpnat våld och vapenlagar, land för land
http://www.gunpolicy.org/
Moder offer genom skjutvapen. US Department of rättsliga - federala kriminalpolisen i september 2010.

De förgifta våra gator med droger, våld och alla slags brott. US Department of rättsliga - federala kriminalpolisen

Bilaga 1 Källförteckning

Dokumentärfilm
Avväpnat: En historia av vapenkontroll Dokumentär Film by Anthony Gucciardi.

_____________________________________________________________________________-

Hej alla!! jag har skrivigt en uppsats i gymansiet om vapen kontroll och ska snart låmna in den:) vad tycker ni om den? skriv gärna betyg ni hade gjort på denna :) tack
Föregående tråd
Nästa tråd

19 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 19 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..