Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Olösbart problem - (Hjälp)

Postat av Gammaldags den 10 Februari 2014, 20:41
17 kommentarer · 795 träffar
Hejsan!

Jag har stött på ett otroligt jobbigt problem som har krävt väldigt mycket av min inte så dyrbara tid att försöka lösa (har inte varit ens nära på att lyckas).
Nyligen formaterade jag min dator dels då jag kände att den började bli lite trött och sliten, men även då jag hade väldigt mycket skit på den. Den började få bluescreens och jag fick även uppleva regelbundna omstartningar, väldigt jobbigt tyckte jag och bestämde mig då för att formatera.

Efter att ha installerat Windows 7 (64 bitars), kört in medföljande drivrutinersskivor och installerat klart dem, så uppstår problemet för första gången. Jag installerar Steam, installerar CS:GO och ska precis knappa in mig på spelet.
Spelet håller på att startas och skärmen blir svart, men sen helt plötsligt så kommer jag tillbaka ut till skrivbordet och nästa gång jag trycker på "Play", så står det "Failed to start game (App already running).". Går jag in på aktivitetshanteraren så ser jag att spelet finns där och det körs (även för mina vänner på Steam står det att jag är inne i spelet).

Bild: http://postimg.org/image/6ep8nncfz/

När jag sedan ska försöka sätta igång Heroes of Newerth, då hinner det bli svart en sekund (som om att den är på väg att ladda spelet), sen helt plötsligt kommer en felrapport som säger "K2 - Fatal error - D3D_Create: CreateDevice() Failed)".

Bild 2: http://postimg.org/image/qoy1j5525/

Jag drar då, efter lite googlande, slutsatsen att det är något fuffens med drivrutinerna och att de inte funkar som de ska. Så jag avinstallerar dem, laddar hem dem på nytt. Problemet KVARSTÅR. Exakt samma sak. Vad fasen kan det vara för något?

Det går heller inte att starta vissa program, bland annat Cataclyst Control Center. Det blir exakt samma sak där som med CS:GO, det finns i aktivitetshanteraren men jag kan inte "komma åt" det.

Istället för att dra och lämna in datorn på felsökning, ger jag mer än gärna den som kan hjälpa mig att lösa detta pussel en liten summa över PayPal som tack för hjälpen.
Här är en liten lista på några av de "lösningar" Google har gett mig, som jag sedan har testat utan något vidare resultat:

Installerat om Steam och CS:GO, kört allt som Administratör, gått in på (Properties - Local files - Verify Integrity of Game Cache). Varit inne i Steam-mappen och pillat på massa grejer där enligt Google-nissars instruktioner, inget har fungerat. Jag har gjort i princip allt som supporten rekommenderar (stängt av brandvägg, bytt namn/tagit bort filer från Steammappen, osv.)
Jag har gått igenom ett hutlöst nummer av trådar över hela internet, men inget har fungerat.

Kan även tillägga att när jag spelar upp Youtube-klipp tenderar datorn till att smålagga (nästan som om den fps-droppar väldigt smått), så länge jag inte rör muspekaren under klippets gång. När jag rör muspekaren medan jag spelar klippet, då flyter allting på perfekt.

Så sammanfattningsvis:
HoN ger mig en K2-felrapport,
CS:GO/Steam säger att spelet redan körs (vilket det gör om jag kollar i aktivitetshanteraren, men jag kan inte "komma åt" det.),
Youtube-klipp laggar så länge jag inte rör på muspekaren.

Mina datorspecifikationer:

Gigabyte ATX 4xDDR3
1 TB Samsung SpinPoint F3 7200RPM 32MB
Corsair 4GB (2x2GB-KIT) INET 1600MHz
Intel Core i5 760, 2.8GHz, Quad-Core, 8MB
Arctic Silver 5 Kylpasta
Cooler Master Hyper 212Plus CPU Cooler AMD/Intel
Gigabyte HD6950 2GB 2xDVI 2xDisplayPort HDMI
Windows 7 Home Premium (64 bitars)

Tack så mycket på förhand!
Föregående tråd

17 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 17 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..