Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Frågor angående ljud i bilen.

Postat av Emerit den 29 December 2013, 05:19
12 kommentarer · 804 träffar
tjenare, har idag satt ditt några högtalare på min bil då det endast fanns 2st 4''or där fram på interiören. Men jag vart inte riktigt nöjd då jag saknar basen, finns ingen bas alls. Har kontrollerat allt, inställningar, installationen med sladdar och allt.

Så jag har tänkt att även installera 2st bashögtalare. Min fråga är då hur hade ni gjort med dragningen av sladdar? För att slippa störningar etc, eller kan man koppla in högtalarna och bashögtalarna i samma slutsteg? Måste rent kolla om det finns uttag för det.

Har ni några tips på bra högtalare för en fattig tonåring? Alltså ett baspaket för under 2000kr, helst under 1500. Tyvärr ser det svårt ut att hitta ett paket för under den pengen som har en kvalitet ens är värt att kolla in.

Är väldigt ny inom det här med högtalare i allmänhet då musik aldrig varit särskilt varmt om hjärtat, tror dock ni märker det i och med det jag skrivit. Vet inte hur jag ska formulera mig riktigt men, jag kan göra grovgörat rätt bra men jag vet inte hur allt funkar. t.ex jag kan bygga baslådor och göra måtten efter hur stor volym de måste vara, men jag vet inte hur kablarna ska gå och hur allt tekniskt funkar.

Hoppas ni vart klok på det jag skrev annars får ni säga till så ska jag försöka förklara på ett sätt som ni kanske förstår bättre.

Tack på förhand!

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..