1
Jag är den Politiska korrektheten.
Postat av Herr Blåfågel den 27 December 2013, 18:44
8 kommentarer · 643 träffar
Jag är hyllad och använd av politiker från höger och vänster, antagen av journalister, den statliga radion och teven, deras såkallade experter och tyckare.
Jag är den Politiska korrektheten.
Jag är lokal, Jag är global, Jag finns nästan överallt, Jag är en åsikt och ett verktyg. Som åsikt är Jag god rätt och sann, den enda tillåtna, som verktyg är Jag effektiv, kall o rå, och Jag slår hårt, Jag slår nedåt, liten som stor, hänsynslöst och Jag är verktyget för härskare.
Jag har infiltrerat hela samhället, från "Nisse i Hökarängen" till myndigheter. Som ett täcke av giftgas, kräver Jag effektivt debatten, Jag har folket i ett järngrepp med hjälp av "nyttiga" idioter, programmerare, genom propaganda. Decennier av politisk och medial indoktrinering.
Jag moraliserar, fördömer, likriktar åsikter Jag dikterar, Jag bemöter inte med argument i sak, Jag spelar på känslor, mästrar, Jag är ologisk, inkonsekvent och intolerant, Jag föraktar meningsmotståndare som inte delar min svartvita världsbild
Jag förstör sammanhållningen och gemenskap, Jag skapar segregation, rotlöshet, utanförskap och motsättningar, Jag föder våld och kriminellitet, desperation och otrygghet. Jag skapar ett splittrat samhälle, Jag söndrar och härskar
Jag styr media, fostrar allmogen att tänka rätt, att tänka som Jag. Jag har monpol på sanningen, Jag formar folket som jag vill.
Dem tvivlande, ifrågasättande, dem kritisk tänkande tystar jag genom svartmålning, tillmälen och offentlig uthängning, Jag splittrar folket.
Ser du inte? När ska du vakna? Ser du inte vad som händer?
Jag är god, Jag är rätt, Jag är korrekt, Jag är PK.
Diskutera fritt kring texten.