Tja.
Jag har undrat en sak väldigt länge nu och tänkte se vad fragbite säger om detta;
Vad är det för mening att vara känd på Facebook? Ibland ser man snorungar med typ 11k followers o överdrivet mycket med vänner.
Får dessa personer en speciell status av av kompisarna för att dom har fett med followers eller?
Hur fan lyckas en 16 åring ens få över 1000 followers? Okej för tjejer är det lätt; Lägg upp bild på dig i BH lr något.
Det värsta av allt är ju att dessa personer sedan springer runt och leker att dom är något för att dom lägger till i stort sätt varje jävla människa. Tror dom att detta leder till en karriär eller? Tror dom att detta är en bra merit? Va fan är det frågan om egentligen...?
#0 De får en kick av att vara "populära". Inget nytt. Visst är det tragiskt, men vissa ungar är så förstörda att de måste ha hundratalspersoner som kommenterar deras bilder för att deras självförtroende inte ska gå i botten.
"Om jag får 5231 vän förfrågningar lägger jag upp en bild i BH :PpPp"
Eller som kille,
"Om jag får 3 likes så slår jag mig själv tills jag blöder, LOVAR, puss"
Och folk faller för sånt skit.
#2 Tänkte också att det var något sånt...
#4 Ja otroligt avundsjuk.
#5 Mhmm, men det värsta är när folk lägger upp bilder på barn som är sjuka lr något och kör "1 like = 1 prayer <3" eller typ "1 share = 1 prayer". Använder sjuka barn för att bli populära på en sida som inte kommer finnas om max 5 år. Kanon!
(Och nej, tjejer som visar sig själva halvnakna gälls inte. Det är att försöka).