Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ungdomsinformatörer/infiltratörer

Postat av tj9ckis den 1 September 2013, 01:20
14 kommentarer · 618 träffar
Hej där!

Ikväll så var jag och några kompisar till på bio, Snabba Cash, Livet Deluxe kan jag även tillägga att det var. Som jag skulle kunna ge 4 av 5 i betyg för er som undrar. Efter bion drog vi och träffade lite folk som satt och drack utomhus. Vi nyktra ingen alkohol på oss heller, men dessa personer som vi träffade hade en hel del alkohol på sig och en del var även berusad på ett "märkbart" sätt. Tämligen direkt vi hade anlänt till platsen så kom en civilbil och en vanlig polisbil till platsen. De tog de som var märkbart påverkade av alkoholen och kollade igenom allas väskor och tog alkoholen från de väskorna där det fanns. Men eftersom de var 4 poliser så kom en fram och snackade med mig och mina polare som hade vart på bion och frågade om vi ville kolla hur det såg ut i de "nya" civilbilarna de har fått i våran stad. Vi tackade inte nej och satt oss i den. Han berättade vad allt var till och så. När han var klar med detta frågade han om vi hade några frågor. Eftersom vi precis hade sett Snabba Cash där Joel Kinnaman medverkar, som vi iallafall förknippar mest med Frank Wagner i Johan Falk filmerna. Så en fråga som dök upp ganska snabbt var hur det funkade med informatörer och infiltratörer i det svenska samhället, som de flesta vet att det används av. En fråga som sedan dök upp var om det finns ungdomsinformatörer/infiltratörer här i Sverige, svaret vi fick först var att man kan lämna tips om man vet något. Det var däremot inte våran fråga då vi vet att man kan tipsa. Vår fråga var att om vi kunde tjäna pengar på det. Här fick vi ett väldigt oklart svar, så vi eller jag iallafall kände för att kolla upp det här. Detta har lett till att jag suttit och googlat ett tag och inte hittat något bra svar. Så jag vänder mig till er kära fragbiteare.

Använder det svenska samhället sig av ungdomsinformatörer/infiltratörer och med detta menar jag att om man använder sig av folk som är under 18år? I sådana fall är det OK pengar så man kan få in lite extra vid sidan av? Vad tycker ni om att man använder sig av detta?

Tacksam för alla svar!
Föregående tråd
Nästa tråd

14 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 14 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..