Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

NASA - 1000 nya planeter.

Postat av -opa den 2 Februari 2011, 23:24
55 kommentarer · 177 träffar
Obs: Jag vet att några säkert har sett det redan men detta är för de som inte har gjort det. Onödiga kommentarer klarar jag mig utan.

http://www.aftonbladet.se/nyhe ter/article8501073.ab

Enligt Aftonbladet har nu NASA avslöjat att de har hittat 1000 nya planeter utanför vårat solsystem. De ska leta efter liv på de olika planeterna och om det finns något där ute som är likt våran egen. Nu till frågan.

Vad tror ni om detta? Anser ni att det faktiskt finns annat liv ute i universum? Tror ni de kommer hitta det inom 100 år? Diskutera.

Jag tror att det finns något, men inga "sci-fi" liknande figurer.

Jag finner detta ytterst intressant. Universum är alldeles för stort och outforskat för att inte bli nyfiken.

Diskutera!

EDIT: #24 Länken funkade inte för mig men ja detta är riktigt intressant.

#23 Jag har också hört att det tar (är dock ganska logiskt) flera hundra år innan signaler kommer fram. Såg någonstans att signalerna från våra TV-program som gick på 70-talet fortfarande är ute och vevar i rymden, och om någon "intelligent varelse" fångar upp dessa signaler kan de kolla på programmet, dock många år senare. Då borde de tro att vi är ännu längre bak i våran utveckling med svartvit-TV osv?

Tror ni att detta med tidsmaskiner? Eller rättare sagt, en farkost, som är så snabb att den åker genom ett s.k "parallellt universum" och om du åker t.ex från Stockholm, med denna farkost, så är du tillbaka efter ett tag, dock kanske på 1500-talet?

Och en annan grej. Vissa forskare säger att Big Bang var en liten kula som for igenom "ingenting". Men egentligen, borde inte denna "lilla" kula vara ganska stor med tanke på all skit den skapade?

Aliens - Sanning eller Bullshit?

84 personer har röstat
Nästa tråd

55 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 55 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..