1
Spanska apelsiner innehåller bajs?!
Postat av misterD den 17 Januari 2010, 16:01
66 kommentarer · 392 träffar
Hejsan. Min första tråd här. Har mest smugit runt och observerat detta forum en längre tid, men aldrig tagit steget och gjort någon tråd. Tycker det är ett jättrebra forum och har nu en frågeställning jag känner att jag måste dela med mig av. Snälla läs hela då detta gnager på mitt psyke och ta min frågeställning på allvar. Måste får reda ut detta, känns jättejobbigt!
Jag fick alltså höra av min morbror som nyss kommit tillbaka från en spanienvistelse att det pågår nån form av hysteri där borta till följd av att man "upptäckt" att spanska apelsiner gödslas med bajs från människor vilket leder till att varje apelsin innehåller upp till 3% avföring? Hur kan mäter detta har jag ingen aning om.
Men är inte de flesta apelsiner man köper i Sverige från just Spanien? Då tänker jag... inte kan jag äta dessa nu när detta har visat sig, jag kommer ju alltid tänka på att det finns bajsmolekyler (vet hur löjligt det låter) i och det stör mig!
Fråga: Skulle detta kunna vara skadligt på något sätt?
Jag fick alltså höra av min morbror som nyss kommit tillbaka från en spanienvistelse att det pågår nån form av hysteri där borta till följd av att man "upptäckt" att spanska apelsiner gödslas med bajs från människor vilket leder till att varje apelsin innehåller upp till 3% avföring? Hur kan mäter detta har jag ingen aning om.
Men är inte de flesta apelsiner man köper i Sverige från just Spanien? Då tänker jag... inte kan jag äta dessa nu när detta har visat sig, jag kommer ju alltid tänka på att det finns bajsmolekyler (vet hur löjligt det låter) i och det stör mig!
Fråga: Skulle detta kunna vara skadligt på något sätt?