Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

G20 avtal - Afrika är lama

Postat av spotifyolle den 27 September 2009, 01:51
12 kommentarer · 122 träffar
Hej alla FBare..

Läste sydsvenskan förra veckan där det stod lite om det kommande G20 mötet i Köpenhamn där man ska försöka komma överens om ett nytt miljöavtal som går ut på att släppa ut mindre växhusgaser.

Yay jätte bra alla går med och världen blir bättre!

nej..

vänta..

Så läste jag, att Afrika inte hade det minsta intresse att gå med?

Jag blev klart nyfiken över varför det va på detta viset, så jag läste vad det stod.

Stod något följande med att de hellre ville satsa på läkarvård och förbättra livssituationen för deras befolkning vilket jag helt klart förstår med tanke på de dåliga levnadsvillkoren de lever under. Men sen läser jag att de vill släppa ut lika mycket avgaser som alla nuvarande i länder gjorde under den industriella revolutionen och runt den tiden. De vill göra samma misstag som gjorde att vi är i den nuvarande situationen?

Istället för att få hjälp från de rika i-länderna så vill de helt enkelt försämra miljön.. Låter det logiskt för någon människa?

Blir något förbannad över detta och sen säger de att de kräver pengar från de rika länderna. Jo ja men gå inte runt på dagarna och bär på era jävla tunnor av vatten på huet och kanske försök göra något nyttigt istället?

NEj ni är ju så fattiga..

Hur mycket pengar får ni egentligen inte redan av länderna i Europa från alla insamlingsgalor etc.. Vad händer med dem pengarna om man får fråga?

Hoppas för gud skull att något kan förmedla detta till Afrika och få lite vett i de där svartingarna..

Bör i-länder ge Afrika mer pengar än vad de redan gör? (vi snackar enorma summor redan nu)

23 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..