Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Jordens undergång 2012

Postat av Rallen95 den 5 Juni 2009, 04:30
90 kommentarer · 257 träffar
Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt det här, hur många gånger har vi hört att jorden kommer att gå under på en viss datum? senast var väl milleniumskiftet då alla sateliter skulle falla ner, datorer krascha mm right? och kolla, vilken shock vi lever än!

Jag läste på en artikel idag om att jorden kommer att gå under den 21 dec år 2012 och det baseras på Mayafolkets kalender som den omfattade en enda lång cykel på 5 125 år som får sitt slut just den dagen. Mayakulturen är nämligen känd för sin avancerade kunskap av astronomi och utvecklade ett antal kalendrar genom att studera solen, månen och stjärnorna.

Den 21 dec 2012 är det nämligen vintersolstånd och att detta mayafolk har kommir fram till att solen går i en rak linje med vintergatan som kommer att orsaka stormar som kommer att utlösa vulkaner, eller att jorden kommer att börja snurra åt andra hållet mm. Det finns delade meningar bland forskarna då endel säger att detta kan stämma medan andra bara skrattar åt det, hur det än blir så är det fel att skrämma människor så här hela tiden.

Jag säger att iaf att det är gud som har skapat världen och det är bara gud som vet när det är undergången, ingen mayafolk, forskare,analyktiker whatever kan säga när detta kommer att ske, det kan vara idag, imorgon om 1 år, om 2 år eller om 500 år vem vet utom gud. Det är fel av forskarna att skriva såna här trams och skrämma skiten ur fokk, det finns redan folk som är deprimerade och folk som är rädda för döden och jämt tänker på detta och får dom då läsa detta så kan det bli väldigt allvarligt för dom och kan t o m ta sitt eget liv föratt slippa vara med om domedagen.

Domedagen kommer, det är ingen tvekan men det är ingen som vet när och det är bättre att det kommer som en överaskning istället för att veta exakt tid och datum och skrämma folk så där helt i nödan. Tänk på ungdomar som läser det här, hur ska dom ha framtidshopp när dom tror att det är kört? det hela är åt skogen attlså och det är fel att leka med folks rädslor så där. Ska man påstå att joden ska gå under då vill jag ha på svart och vitt sk FAKTA inte massa nonsens om mayafolk som om dom skulle kunna veta nåt om så långt fram i tiden.

Sluta oroa er, lev livet till fullo och ta dagen som det kommer och utnyttja den tid ni har på jorden för vi kommer alla att dö vare sig det är på domedagen eller före det.

---------------------------- ------------------------------ ---------------------

Som ni kanske läste i den andra texten så läser ni denna så får ni se hur mycket ALLA TIDNINGAR LJUGER -- >

Har ju länge hört om mayafolkets kalender och deras uträkningar om att jorden kommer att gå under 23 dec 2012. Det sägs att planeterna i vårt solsystem kommer att ligga i en rak linje från solen, och i och med det kommer jordens kärna börja snurra i motsatt håll. Man vet inte idag, har jag förstått vad detta kommer att innebära för oss. Om den vänder tvärt, kommer förmodligen inte jordskorpan att hinna med och förmodligen spricka, och fruktansvärda naturkatastrofer kommer att uppstå.

Har även sett program om detta där forskare nu är eniga om att detta kommer att ske (finns säkert andra teorier också..), så det är inte en lös spådom.

Det har hänt förut, och det kommer att hända igen (tror jag)!

Någon som vet mer om detta? Intresserad av att veta mer och höra andra teorier. Tycker att det är ganska skrämmande faktist.

LÄNKAR : http://nyhetskanalen.se/1.8285 96/2009/01/28/jorden_gar_under _den_21_12_2012?firstComment=3 0

LÄNKAR : http://www.jesper.nu/jtube/Ovr igt/41457-Vrldens_undergng_A /

// Rallen95. Eftersom alla säger att jag är 95 så stämmer det dock inte,
Föregående tråd
Nästa tråd

90 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 90 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..