Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

IPRED-lagen blir meningslös efter nyår!

Postat av HajdeNJkE den 19 Maj 2009, 16:36
18 kommentarer · 154 träffar
"Regeringen skjuter sönder Ipred.

Ipredlagen kommer att bli helt verkningslös när regeringen genomför sin nya datalagringslag till nyår.

– Regeringen har gjort en tavla. Ipred skjuts i sank, säger Bahnhofs vd Jon Karlung.

Anledningen är att de tvångslagrade uppgifterna enligt den nya lagen bara ska få lämnas ut till polis och åklagare för att utreda allvarliga brott. Däremot ska de enligt regeringsförslaget inte lämnas ut till rättighetshavare som bevismaterial för att stämma fildelare. Det är en möjlighet som rättighetsorganisationer som Ifpi och Antipiratbyrån efterlyst.

– Regeringen har gjort en tavla, det här är ett förbiseende. Alla uppgifter som kommer in blir automatiskt skyddade och konsekvensen blir att ipredlagen inte går att tillämpa. Det blir straffbart att lämna ut uppgifterna, säger Jon Karlung till TT. "

http://www.aftonbladet.se/nyhe ter/article5182708.ab
---------------------------- --

Skratta? Gråta? Vet dom inte vad dom håller på med? Gör dom detta med flit för att dom inte "vågar ta tillbaka" lagen?

Jag bryr mig inte, jag laddar hem ändå. Men för alla som gått och oroat sig är det kanske bra? :)

Bryr du dig om IPRED i dagsläget?

75 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..