Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Allting har en motsats?

Postat av LAVITA den 17 Februari 2009, 03:48
155 kommentarer · 997 träffar
Tror ni att allting har en motsats? Jag har funderat på frågan och det är alltid lika kul att diskutera. Motargument brukar vara; "Vad är motsatsen till mitt i mellan då? Eller att sitta?" Vad jag menar här är att det endast är extremvärden som räknas, t.ex. vänster och höger, då "mitt i mellan" är en kompromiss mellan de båda - lika mycket vänster som höger. Att sitta är en kompromiss mellan att stå och att ligga och dvala är en kompromiss mellan liv och död?
När man kommer till mer konkreta saker som t.ex. klot eller triangel blir det svårare. Men när jag tänkte på klot, tänkte jag på en himmlakropp som har ett centrum som drar till sig massa, en punkt - gravitationen. Kanske motsatsen till en punkt som drar till sig massa (gravitation) är en slags energi som trycker ut all massa i universums hörn och kanter? En sådan energi finns ju faktiskt och kallas mörk materia om inte jag minns fel.
Föregående tråd
Nästa tråd

155 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 155 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..