http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/798414-raseri-mot-att-stockholms-stad-kan-ge-is-krigare-fordelar
http://www.metro.se/nyheter/folkpartiet-stockholms-stad-vill-ge-is-krigare-fortur-i-bostadskon/EVHoet!GqYRkRRlx60g
Stockholms stads nya strategi för att motverka våldsbejakande extremism som fastställdes under tisdagen har fått en hel del kritik.
Strategin föreslår att personer som återvänder från strider utomlands eller som lämnar extremistgrupper, ska få hjälp med bostad, försörjning och arbete.
Vad tycker ni om detta? Själv tycker jag det är bra, borde vara en självklarhet att få förtur med allt i Sverige efter man har mördat och våldtagit i t.ex Syrien.
Tycker att dom inte riktigt tänkt på allt....Varför inte kasta in en egen bil också?
Dom kan ju passa på att ge rabattkuponger till sprängämnen också.
Vad kommer härnäst?
Ska vi betala biljetterna ner dit också eller? (syrien, irak)
Jag svarade: Jag vet inte vad jag ska rösta på. Svårt o skilja på alla dessa idioter.
Detta visar ju bara hur rätt jag har.
Mona gillar den nya strategi!
Mona gör sitt bästa för att försvara sina krigare i IS.
Blir fan arg.
Man skäms ju förfan, dessa människor borde inte ens ha rätten att komma tillbaka in i landet. De har ju krigat för IS dödat oskyldiga barn, kvinnor och homosexuella.
Så länge man inte mördar inom landets gränser så verkar allt vara okej.
Mona Sahlin tycker att det är bra att Stockholm sätter sig in i frågan och anser att fler kommuner borde följa efter. Däremot, menar hon, skulle stadens politiker ha varit tydligare med att brottslingar självklart ska dömas.
– Om människor kommer hem och har krigat i Isis och begått brott, då ska de självklart straffas. Det är inte en del i en strategi, det är en del i polisens väldigt viktiga arbete. Lotta Edholm och jag är överens om att folkmördare ska sitta i fängelse, säger hon.
I många fall kan det dock vara svårt för polisen att genast slå fast vad återvändarna har gjort utomlands. Medan det arbetet pågår kan det vara bra att "ha koll på" var personerna befinner sig när de kommer hem, menar Mona Sahlin.
– Sverige har hjälpt många bort från nazistiska grupper och miljöer, och det har vi gjort inte bara för deras skull utan också därför att alla andra medborgare ska slippa extremister. På samma sätt måste vi se dem som har funnits i jihadistiska miljöer, säger hon.
Ska bli intressant hur bara, dom har knappt koll på hur många som åkt ner och ska helt plötsligt ha koll på vad dom gör och har gjort med, gl hf.
#40 AND THEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEN.
Mona jämför dom små nazistgrupperna som finns i Sverige som visar sig 3 pers på någon bro var fjärde månad med jihadister i t.ex IS hon är så jävla underbar den kvinnan.