1
Alla syriska flyktingar får uppehållstillstånd i Sverige
Postat av Hellz den 3 September 2013, 09:08
38 kommentarer · 1 024 träffar
Som ni kanske läst/sett på tv-nyheterna under morgonen så har immigrationsverket nu alltså beslutat att alla syriska flyktingar får >permanent< uppehållstillstånd i Sverige. Det är just nu 2 miljoner syrier på flykt. Vad är era tankar om detta?
Vill börja med att jag absolut inte är SD:are och inte rasist nånstans, men permanent uppehållstillstånd? Känns lite drastiskt, det menas med att vår befolkning kan komma att öka avsevärt under en väldigt kort period av tid, vilket kommer i sin tur påverka landet och landets ekonomi väldigt mycket.
Det som händer i Syrien är förfärligt, människor blir mördade i tusentals. Och nånting måste absolut göras för att beskydda befolkningen i landet, men borde inte alla EU länder då komma överens och bestämma att alla ska hjälpa till med detta? Istället för att ett enda land ska öppna upp dörrarna för 2 miljoner människor? Det här är förmodligen exakt det de andra länderna i EU vill, de ser det nu som "nu har dom nånstans att ta vägen" "nu behöver vi inte lägga energi på det". Och därmed växer dessa länder sig ännu starkare ekonomiskt.
Synpunkter? Tankar?
Vill börja med att jag absolut inte är SD:are och inte rasist nånstans, men permanent uppehållstillstånd? Känns lite drastiskt, det menas med att vår befolkning kan komma att öka avsevärt under en väldigt kort period av tid, vilket kommer i sin tur påverka landet och landets ekonomi väldigt mycket.
Det som händer i Syrien är förfärligt, människor blir mördade i tusentals. Och nånting måste absolut göras för att beskydda befolkningen i landet, men borde inte alla EU länder då komma överens och bestämma att alla ska hjälpa till med detta? Istället för att ett enda land ska öppna upp dörrarna för 2 miljoner människor? Det här är förmodligen exakt det de andra länderna i EU vill, de ser det nu som "nu har dom nånstans att ta vägen" "nu behöver vi inte lägga energi på det". Och därmed växer dessa länder sig ännu starkare ekonomiskt.
Synpunkter? Tankar?
Uppdatering skriven 9 Mars 2016, 08:25
Tillbaka på Fragbite efter över 3 år och då jag inte hittar något sätt att ta bort tråden, så vill jag tillägga att jag nu har helt andra värderingar och tankar om detta ämne. Då jag skrev denna tråd var jag ung o naiv och kunde ingenting om politik. Jag hoppas att de flesta precis som jag har fått mer förståelse för katastrofen i Syrien och omkringliggande länder, och att vi måste med hjälp av de andra EU länderna ta ansvar för de personerna som drabbas.
Mvh hellzyoyoyo
Mvh hellzyoyoyo