Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Äh fan tycker det är nice =) är man fet o vill äta mycket så får man fan betala =) eller om man vill vara snygg o stor så får man pröjsa med =) Man reser ju inte 20 gånger om året ändå.. big deal. Peace
Klart tjockisar ska betala mer då de bidrar till att planet drar mer bränsle, att vara tjock är en omoralisk livsstil, inte någonting man inte kan göra någonting åt.
Inte för att vara sån nu, men tjejer väger ju i snitt mindre än killar. Rimligt att dom får pröjsa mindre då eller?
Man betalar för en exakt lika dan stol, till samma destination och man kommer dit samtidigt. Ändå åker mannen på att pröjsa för 15kg extra (i genomsnitt)
Om #12 kommentar stämmer att det är $4 per kg så blir det $60 extra bara på grund utav att man är kille.. Det låter ju, jävligt normalt menar jag?
Hahaha överviktigas riksförbund, hur kan man ens vilja vara med där? Jag hade skämts som fan om jag var tjock, då vill man fan inte gå med i ett riksförbund.
Jag är 192cm och ligger aldrig någonsin under 80g i vikt, men har heller aldrig som ambition att gå över 90.
Jag brukar dala mellan 83-88 kg beroende på hur mycket jag tränar och hur jag äter under vissa perioder.
Enligt BMI klassas jag då som Normalvikt (BMI mellan 18.5–24.99)
vilket enligt detta mått är den mest hälsosamma viktklassen.
(Mitt BMI blir 23,1 baserat på 85kg)
Vore ju hyffsat orättvist om jag får betala mycket mer än en spinkig jävel på 170 cm och typ 65kg liksom. Isåfall borde systemet finslipas så att man får ut någon typ av övervikt. Förutsatt att detta kommer till andra flygbolag naturligtvis.
En annan sak jag reagerade på är att man redan på förhand ska bestämma bagagevikt. Ibland köper man ju flygbiljetter flera veckor, ja rentav flera månader innan avresa. Då måste man ju redan på förhand spekulera i hur mycket packning man kommer ha med sig.
Även där borde man i så fall få bestämma nivå. Till exempel att man kan reducera den standard som brukar finnas på handbagage (10kg) till kanske 0-5kg 5-10kg eller max 10-15kg då för man kan ju inte ha hur stort handbagage som helst.
Samma för incheckat bagage då naturligtvis där standard brukar vara 20kg. Då borde man få välja olika viktintervaller.
Copyright Fragbite. Allt innehåll på Fragbite är skyddat enligt Upphovsrättslagen. Citat eller texter baserade på Fragbites innehåll ska följas eller föregås av källhänvisning.
Alla åsikter uttryckta på Fragbite representerar varje enskild skribent och överensstämmer inte nödvändigtvis med Fragbites åsikter.
Programmering och design av Fredric Bohlin. För frågor rörande sajten kan du skicka iväg ett email till vår support.
Cookies
Fragbite använder cookies för att spara användarspecifik information så som t.ex. användarnamn. Cookies sparas även när man deltar i omröstningar och för att föra statistik. För att slippa cookies kan du stänga av cookies i din webbläsares inställningar eller välja att inte besöka Fragbite. Den här textraden finns här på grund av lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft 25 juli 2003.
Annonsering
Är du intresserad av att annonsera på Fragbite, tryck här.
väger du 120 kg och du är fet, får du betala extra.
väger du 120 kg och du är biff, får du betala extra.
vad är problemet? ju mer planet väger - ju högre bränsleförbrukning
"Mest rättvisa" heter det väl ändå?
OnT: Kostar mer att flyga desto mer planet väger, helt logiskt med andra ord.
Jag är själv inte överdrivet lång, men man kan fan inte rå för om man är lång. Vikten däremot styr man helt själv i 99% av fallen.
Är väl ingen fördom att överviktiga faktiskt väger mer?
asg!
Klart tjockisar ska betala mer då de bidrar till att planet drar mer bränsle, att vara tjock är en omoralisk livsstil, inte någonting man inte kan göra någonting åt.
Man betalar för en exakt lika dan stol, till samma destination och man kommer dit samtidigt. Ändå åker mannen på att pröjsa för 15kg extra (i genomsnitt)
Om #12 kommentar stämmer att det är $4 per kg så blir det $60 extra bara på grund utav att man är kille.. Det låter ju, jävligt normalt menar jag?
låter mer som att man vill vara tjock och kan betala för att få vara det.
Jag brukar dala mellan 83-88 kg beroende på hur mycket jag tränar och hur jag äter under vissa perioder.
Enligt BMI klassas jag då som Normalvikt (BMI mellan 18.5–24.99)
vilket enligt detta mått är den mest hälsosamma viktklassen.
(Mitt BMI blir 23,1 baserat på 85kg)
Vore ju hyffsat orättvist om jag får betala mycket mer än en spinkig jävel på 170 cm och typ 65kg liksom. Isåfall borde systemet finslipas så att man får ut någon typ av övervikt. Förutsatt att detta kommer till andra flygbolag naturligtvis.
En annan sak jag reagerade på är att man redan på förhand ska bestämma bagagevikt. Ibland köper man ju flygbiljetter flera veckor, ja rentav flera månader innan avresa. Då måste man ju redan på förhand spekulera i hur mycket packning man kommer ha med sig.
Även där borde man i så fall få bestämma nivå. Till exempel att man kan reducera den standard som brukar finnas på handbagage (10kg) till kanske 0-5kg 5-10kg eller max 10-15kg då för man kan ju inte ha hur stort handbagage som helst.
Samma för incheckat bagage då naturligtvis där standard brukar vara 20kg. Då borde man få välja olika viktintervaller.