Så sa feministen Lisa Magnusson i dagens Metro:
"Och nej, man behöver inte viga sitt liv åt att kämpa för allas lika värde, man behöver inte ens sympatisera med den kampen. Men stå då för det! Stå för att ni är riktiga jävla fega får som skiter i mänskliga rättigheter, att ni bara kommer att skriva under på det allmänt vedertagna och sedan efteråt låtsas att ni tyckt just precis så hela tiden."
http://www.metro.se/kolumner/s ta-for-att-ni-ar-fega-far/EVHl lk!5tf89VoN2xQc /
"Vinnaren skriver historien, säger talesättet, och det är sant. Kvinnor, judar, svarta, homosexuella, muslimer, listan kan göras lång över alla som inte är vita, kristna, heterosexuella män och som därför diskrimineras. Det är så ologiskt, så absurt, att människors yttre skal skall definiera hela deras väsen och vilken plats de får ta på jorden. Jag bara kan föreställa mig att utvecklingen kommer kunna gå åt rätt håll."
http://www.nationell.nu/2012/1 2/13/lisa-magnusson-vit-hetero sexuella-man-ar-fega-djur /
* Stämmer det vekligen att vi vita killar/män är förtryckande mot muslimer/kvinnor?
Motivera gärna varför ni tycker som ni gör.
* Några förslag på hur den vite mannen ska göra rätt för sig och bli en god medborgare i detta samhälle?
* Övriga tankar/åsikter kring det?
Nackskott och analknull är vad som behövs i det här fallet.
Hon går något till överdrift..
Om man har ett riktigt jobb och inte har tid att klaga på orättvisor på heltid så är man också feg.
"Vita, kristna, heterosexuella män? Som god anti-rasist torde du väl veta att kollektivisering utifrån fenotyp är självaste definitionen av rasism. Du är väl för kränkt för att tänka dig ur offerrollen, se dina brister samt samhällets som dina egna och inte externalisera.
Du älskar Indien... Snälla berätta om kvinnans ställning där i jämförelse med majoriteten av kristna samhällen byggda av vita män?"
Hade hon tagit upp den aspekten, eller hederskultur, eller överrepresentation av våldtäkter från folk från MENA länder, då hade hon varit mer modig. Då hade hon tagit upp frågor som är jobbiga att tala om, att spotta på svenska görs däremot ofta. Det är tryggt och du behöver inte försvara din åsikt. Det ända hon får från etablissemanget av denna text är ryggdunkningar.. Men det är väl kanske det hon är ute efter.
Men... T.ex när en man och kvinna får barn så får kvinnan skriva i att "namn" är fadern. Vill hon inte det så får fadern ingen rätt till sitt eget barn. Skiljer sig en mamma och pappa och barnavårds tvisten går till socialen så får nästa mamman rätt.
Män får oftare vårdnanden till pojkar. Kvinnor får oftare vårdnaden till flickor. Föreligger ingen större skillnad förutom det statiskt sett. Snarare skulle man kunna säga att pappor har större chans till vårdnaden då de oftast har bättre inkomst.
Föreslår att du läser Föräldrabalken innan du uttalar dig igen.
Skrivet med min iPhone
Hon blev dissad, av vita pojkar.
Klart hon tar ut sin aggression på detta sättet. Inget att bry sig om, hon är blott en stucken valross med rabies.
Per Ström och Carl Emanuelsson (FI). Två personer långt ifrån varandra åsiktsmässigt i dessa frågor. Två personer jag vet läst den båda 1, 2 ,och50 gånger. Som jag vet kan den bättre än mig och troligtvis bättre än dig. Både dessa personer hävdar det jag nämnde ovan, dvs att lagen missgynnar män i dessa frågor.
FI är också emot könsneutral lagstiftning, varför? Om det nu var så att lagen inte gynna någon mer, och därav missgynnar någon annan.
Men f.ö var det inte detta mitt inlägg handlade om. Det var ett exempel på mer tabubelagda frågor som hon kunde ta upp. Istället för att pissa på Svenska män som är mer regel än undantag.
Det skulle vara kul om du kommenterade det som var min poäng i inlägget.
--
http://www.youtube.com/watch?v =MddqYm_a2S0
Precis som att krönikören väljer att ta upp vilka frågor hon vill, oavsett vem det är mest synd om, så valde jag att påpeka att du hade fel gällande lagtexten. Varför ska jag kommentera resten? Har vare sig sagt emot dig eller hållt med dig om det. Vill bara att du ska vara medveten om att din grund för dina åsikter inte stämmer.
Rekommenderar starkt denna (väldigt objektiv först och främst):
http://www.youtube.com/watch?v =iEHD5kaOhoQ
Varför får man inte säga att vita är bra på något? Varför är det okej att säga att svarta är bättre på t.ex. basket än t.ex. vita, men att säga att vita är bättre än svarta på något är tabu?
Varför får man vara stolt över att vara svart/asiat osv men att vara stolt över att vara vit är "rasistiskt"?
Varför har vita någon sorts kollektiv skuld?
Finns väldigt många dubbelmoraler i allt det där, rekommenderar som sagt filmen jag länkade.
Vad tycker du?
Haha hade någon skrivit att mörkhyade var djur hade det blivit uppror.
Ja, rätt basic shit indeed.
Skribenten i artikeln ovan är uppenbarligen rasist (mot vita män) och extremfeminist - något som är accepterat i dagens samhälle av någon anledning.
Testosteron styr definitivt hur du beter dig. Det påverkar bland annat kognitiv funktion, sexdrift, hur arg man blir och hur snabbt man blir det.
Som sagt, basic shit.
Sen om kravet på lika värde ska kunna existera måste misandri (manshatet) försvinna. Båda könen ska ses positivt och såsom Lisa här uttrycker sig ger inte något vidare sken av att det är möjligt bland feministerna.
Statsfeminismen är allt för stark i dagens samhälle och diskussionen belägger oftast kvinnors kamp för jämställdhet och man glömmer ofta bort männen.
Jag är inte särskilt insatt i alla politiska partier, men finns det något parti som verkligen är "jämställdister".
#44 Jag håller helt med dig om att jämställdhet är mer än lika löner. Det var ett försök att konkretisera en diskussion som annars blir rätt generell och luddig. Kvotering är något som jag själv är emot, även där är vi överens. Nja, misandri är sannerligen inte särskilt attraktivt, men det är viktigt att skilja på feministisk retorik och vad folk faktiskt tycker. Känner inte till denna Lisa, hoppade bara in i diskussionen då jag var uttråkad.
en av mina bröder gick på steroider förut, han intog oerhört mycket testosteron, han blev mycket mycket självsäkrare, framåt, aggressiv, dominant socialt och fick bättre kognitiv och spartial förmåga.
hurkan du ens säga att testosteron inte gör mycket för ditt beteende wtf??
Jo, testosteron gör en stor skillnad på beteende. Att säga annat är okunnigt.
Hur är den dokumentären "tendentiös" menar du? Ge några exempel! Han försöker ju självklart bevisa sin poäng och gör det på ett väldigt bra sätt. I stort sett genom att ställa rätt frågor i rätt följd. Snyggt och visar direkt dubbelmoralen och det rubbade tänkandet.
#47 Han vet bevisligen inte vad han talar om. Han slog upp testosteron på wikipedia och såg "testosteron har en anabol och viriliserande effekt" och tyckte det räckte där.
Titta på det här avsnittet från en dokumentärserie, som f.ö fick Norge att slopa statliga bidrag till genus-forskning.
http://www.youtube.com/watch?v =5ko-K6HxLx8
Först fick en grabb inte var pepparkaksgubbe, för det var rasistiskt.
Sedan en svart lucia och en blatterappare i kyrkan på lucia.
Många skulle skriva under dessa två händelser som "anti-rasistiska", "öppna", "toleranta", och annat pladder, men med klimax idag så ser vi dess rätta ansikte, och den blottar sitt riktiga namn:
"Vita män är fega djur”
Anti-rasist är verkligen bara ett kodord för anti-vit. Det är en systematisk nedbrytning av den vita kulturen och en långsamt utdragen utrotning av dess folk.
Nu kommer många tycka att jag inte vet vad jag pratar om.
Men jag tvekar inte en sekund på att Lisa kände den "anti-rasistiska" medvinden nu denna vecka som gjorde att hon kunde med att publicera denna smörja i hopp om en julbonus. Vem kan då förneka att hennes rubrik är anti-vit?
Patriarkatet som du pratar om finns inte i. Svenska kvinnor är inte diskriminerade i Sverige. Är man för jämställdhet, så kan man inte särbehandla en grupp för att "uppnå" det. Att kalla sig feminist och vara för jämlikhet är som att kalla sig kristen men inte tro på gud, enligt mig. Alla är lika mycket värda, ingen särbehandlingen - varken positiv eller negativ, ingen kvotering pågrund av vad du har för något mellan benen. Humanism är en bättre utgångspunkt.
I många andra länder behövs kanske feminism. Möjligtvis på sina håll även här i Sverige, men dom frågorna där dom behövs är feminister för rädda för att ta i - så dom pissar på svenska män istället och bryr sig om Icke-frågor... Istället för t.ex. hederskultur som även finns i Sverige nu.
Bjuder upp till diskussion. Han hävdar att invandrare är apor osv.
Istället för att ignorera, så gör hon exakt samma sak. Hon drar generaliseringar och nu är det plötsligt de vita männen som är orsaken till allt.
Iono, jag håller mig funderingar och tankar till mig själv... & Fragbite :)
#48 Då vi talade om hur testosteron och östrogen påverkar beteenden, och då dessa finns i både män och kvinnor känns det tämligen relevant att lyfta upp det hos båda könen, inte sant? Testosteron finns naturligt även hos kvinnor, och virilisering betyder långt mer än att någon utvecklar manliga könsorgan, din förenkling avslöjar din kunskapsbrist, som du återigen försöker projicera på mig. Virilisering kan också innebära ökad verkan hos exempelvis testosteron, och det i sig är inte särskilt relevant för diskussionen, den enda anledningen att jag tog upp testosteronets anabola och viriliserande verkningar var för att det i huvudsak är vad testosteronet gör. Den påverkar inte hur du beter dig nämnvärt, men du är för dogmatiskt för att ändra uppfattning, och det är i sig alldeles acceptabelt.
Nu har jag pratat färdigt om testosteron för idag.
Du ser ser inte tendenserna i dokumentärfilmen själv alltså? Ja det visar väl om något att du aldrig lärt dig tillämpa källkritik. Till att börja med kan vi ju identifiera källan, vilket i det här fallet då är en dokumentärfilm. Vem gjorde den? Craig Bodeker. Denne Craig Bodeker är medlem i American Renaissance Group, som är en rasistisk tidsskrift som ges ut varje månad. Du kan läsa mer om dem här: http://www.amren.com/about
Vi kan också konstatera att filmen i sig är gjord på ett tämligen oseriöst sätt. Craig har en bestämd uppfattning om en fråga, det vill säga att folk i allmänhet, enligt Craig, har en rätt så bristande uppfattning om vad rasism verkligen är, och att det råder dubbla måttstockar i det amerikanska samhället gällande olika "raser".
Den politiska tendensen är ju rent av uppenbar genom hela dokumentären. Han förminskar rasism till att det skulle vara någon snedvriden företeelse för att förtrycka vita. Allt i linje med American Renaissance Group, som han är anknuten till, som menar att den enskilt största faktorn som skapar splittringar i samhället är ras. Inte nog med att han gör detta, han försöker övertyga tittaren att han har rätt genom att ställa frågor för att få svar han vill ha, till ett urval som han själv kontrollerat utan att överhuvudtaget bry sig om representativitet. Att du inte ser detta, visar att du inte ens besitter grundläggande kunskaper i källkritik.
Objektiv var den ja... Pinsamt!
#51 Patriarkatet finns inte. Förklara gärna all statistik på SCB som talar för det då? http://www.scb.se/Pages/PressR elease____342527.aspx
Det är av den här anledningen jag sällan diskuterar på Fragbite längre. Det finns för mycket ungt folk som inte har en aning om saker om ting. Personer som HeexX som inte klarar av stora ord eller källkritik, personer som tror att det finns något slags matriarkat och att det är män som förtrycks och inte kvinnor etc. Det blir tjatigt att behöva förklara helt grundläggande saker för folk som är för lata att läsa på själva.
Så är det. Ja, kvinnor har generell sett lägre löner. Men det har med att vi söker oss till olika arbeten, och att män jobbar generellt sett mer. Ja, kvinnor känner sig ofta mer osäkra och tar omvägar för att vissa gator känns osäkra. Men kollar man på statistiken så är det män som ska vara rädda eftersom det är män som oftast utsätts för oprovocerat våld. Den värsta diskrimineringen måste väll vara den lagstadgade diskrimineringen? Därför tog jag upp det med t.ex föräldrafrågor. Jag tror nämligen inte att personer som bygger detta land, folk inom näringsliv, arbetsgivare etc, ser ner på kvinnor.
Jag menar inte att män är en särskilt utsatt grupp. Men det är inte svenska kvinnor heller. Kvinnor från hederskulturer, där har vi förtryck. Där borde energin läggas. Men den frågan är för jobbig att ta i. Hyckleri.
Jag antar att näst intill alla är för jämställdhet. Det kommer man inte uppnå så länge man särbehandlar någon grupp, både negativt och positivt. På samma sätt som man inte löser ett demokrati-problem med att själv vara odemokratisk. Om vi inte tycker att det spelar någon roll vilket kön en person har, så borde vi flytta fokus från feminism till humanism.
Sen är det dags att acceptera att vi är olika. Inte olika värda. Men olika. Jag rekommenderar att du ser på det här avsnittet från en dokumentärserie, som f.ö fick Norge att slopa statliga bidrag till genus-forskning. Man får bla träffa en pojke som föddes med ett underutvecklat könsorgan. En pojke vars liv slagits i spillror pga genus-forskarnas trams om att vi föds som "blanka papper".
http://www.youtube.com/watch?v =5ko-K6HxLx8
Virilisering hänvisar nästan uteslutande till onormal utveckling av manliga könsattribut hos en kvinna. Det betyder i stort sett maskulinisering. Källa på hur virilisering kan stå för ökad verkan utav testosteron? Aldrig hört något liknande.
Självklart har dokumentären ett syfte. Det jag menar med objektivt är att han frågar frågor som folk som du (MENINGSMOTSTÅNDARE) får svara på och självklart går det inte så bra eftersom deras hela tänkande kring frågan är extremt ologiskt och dubbelmoraliskt. De får prata ungefär 50% av dokumentären och han tar med alla svaren, och inte bara när de ser dumma ut. Hur definierar du rasism? Det mesta verkar vara rasistiskt enligt dig.
För övrigt låter du jävligt löjlig när du tar till påhopp som att jag har det svårt för stora ord eller liknande. Det har jag bevisligen inte. Känns mest som ett tafatt försök att förlöjliga sin meningsmotståndare, vilket de flesta debattörer (med undantag utav den genomsnittlige vänstersympatisören) identifierar som ett lågvattenmärke inom debatten i fråga. Kan man inte hålla debatten på en okej nivå är det bäst man låter pennan ligga kvar på bordet.
Edit: Tog mig en titt på Lisa Magnusson. Typisk extremfeminist. Väldigt väldigt kort lugg, skiter totalt i sitt utseende och har låtit vikten skena iväg. Det är väl inte så jättekonstigt att hon ständigt får nobben och måste ta ut det på någon grupp. Jo, konstigt och ologiskt är det ju såklart, men hon har verkligen inte alla får i hagen heller.
Den gamla traditionen med änkebränning är inte så vanlig längre. Syraattacker mot kvinnor och gruppvåldtäkt med järnrör är tidens melodi. Våldtäktsoffer skrattas ut av polisen, tvingas ta tillbaka sina anmälningar eller uppmanas att gifta sig med förövaren.
Lisa Magnusson bedyrar sin kärlek till Indien i en av Sveriges största tidningar.
http://www.svt.se/nyheter/varl den/valdtagen-ohord-tog-sitt-l iv