Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Polisvådtäkt

Postat av vinzy den 2 December 2011, 17:10
38 kommentarer · 549 träffar
Tycker detta är rätt sjukt, antar att många av redan sett detta. Men har varit bannad i några dagar så har inte kunnat lägga upp det tidigare.

http://www.aftonbladet.se/nyhe ter/article14015416.ab

Jag förstår inte riktigt hur han kan få så lågt straff?

Sen står det även i Metro "Nu förlorar han, om domen vinner laga kraft, sin anställning. Vilket rätten anser vara en förmildrande omständighet."

Det är väl ganska självklart att han får sparken om han drogar och våldtar en 16 årig flicka så det kan dem ju inte ta i åtanke när dem ger honom domen tycker man ju inte.

Nu till diskussionen: JAG tycker att en polis som gör ett brott ska straffas hårdare än en vanlig person eftersom att dem ska sätta ett bra exempel, en polis ska man kunna lita på. Dem ska ta folk som inte följer lagen, inte bli tagna. Vad tycker ni? Var för straff förtjänar han enligt dig?

Tack för mig, var bara tvungen att skriva av mig lite.

EDIT: Blev lite nyfiken på vad våldtäktsmän i vanliga fall får för straff, och år 2007 höjdes
det till minimum 4 år för våldtäkt. Denna person döms inte bara för våldtäkt utan narkotikabrott, vapenbrott och köp av sexuell handling av barn. Och att han då får MINDRE än minimum förstår jag verkligen inte.

Är 1 år och 60 000 för lite?

71 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

38 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 38 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..