Har gjort en egen låt. Är helt ny i FL studio och har bara utforskat några % av programmet så det är inga avancerade ljud alls, bara piano och en übersimpel beat. Kanske gör en ny mer tranceliknande version av låten senare när jag lärt mig mer.
Här är låten:
https://soundcloud.com/abominative/melodic-piano-song
Gärna ett billigt land också såklart! Gärna öl för runt 2 euro styck på barer osv.
#2 Aldrig ens tänkt på det, är där fint osv, billigt?
Nämen gran canaria är ju faktiskt väldigt fint. Har ej varit där i december men vad jag hört så skall det vara "ok" med varmt.
#7 jo det lutar mest mot Gran Canaria just nu!
Jamaica, Mexico, Thailand, Costa rica och Bali är ett av ställena.
Ska till Bali nu över jul och nyår, verkar vara riktigt nice där.
Missade att hoppa från ett plan när vi var i Dubai så ska göra det där :)
Dessutom så har gran canaria som det diskuteras högre medeltemperatur i december (21,7+) som är kallaste månaden, än Sverige har i Juli (16+) som är varmaste månaden.
Så man måste absolut inte flyga längre än 6 timmar.
Utöver Gran canaria, har du några andra förslag som är varmt?
Alla har en medeltemperatur i december som är varmare än Sveriges i Juni och flygtid på sex timmar +/- 30min.
Jag har varit på Malta och Cypern, både över sommartid och vintertid.
På sommaren är det otroligt skönt och varmt.
Däremot på vintern stiger inte värmen mer än 20-25 grader. Så varmare är det definitivt inte.
Sen kan det självklart vara intressant att väga in ex regndagar, som hamnar på 13 i snitt i Juli i Sverige. Alla dessa dagar gör tabellerna lite missvisande då snittet på de nämnda länderna stannar på 5-7 i December.
Men samtidigt måste man tänka på att vi har 9 soltimmar om dagen under Juli samtidigt som det hamnar på 6 och 7 soltimmar om dagen under December där nere.
Jodå självklart :) Det är jag med på.
Du får tänka på att vi glorifierar våra somrar i Sverige.
Vi minns de varma sköna dagarna när vi varit med några polare på stranden och grillat men glömmer dagarna vi sitter framför datorn för att det regnar.
Sen har du rätt i att denna och förra sommaren har varit mycket bättre än normalt.
Men detta bygger bara på vårt sätt att glömma bort de dåliga dagarna.
Därför blir det även en ganska stor skillnad till Sveriges fördel om man jämför top 5 dagar i Juli i Sverige med top 5 dagar på Malta tex.
Men så kan man inte riktigt tänka, smidigast är att gå efter medel.