Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Musikgrupp?

Postat av dobban-_- den 9 December 2014, 15:47
7 kommentarer · 853 träffar
Jag söker efter en musikgrupp som jag lyssnade på en del för kanske 10 år sedan, i modernpopulistisk rnb/pop/hiphop-stil.

Vad jag fick höra var att gruppen bestod av ett gäng tjejer och en kille från Stockholmstrakten som alla hängde ihop och/eller gick på samma gymnasium. Jag vet inte riktigt hur hög sanningshalten i detta är dock.

Om jag inte minns fel har jag för mig att gruppen gick under en förkortning, så som TLC, JLS etc. Dom öppnade i ett gäng låtar med att introducera sig själva (gruppen), oftast var det killen som gjorde det. För att vara så pass många år sedan är jag lite förvånad över hur pass före sin tid de var, alla deras låtar var väldigt sexistiska och det känns lite Pussycatt Dolls-aktigt så här i efterhand. Killen i gänget sjöng knappt (om alls) men var ofta med i introt, var mycket snack och ett ganska långt intro i många låtar har jag för mig.
Med brist på bättre uttryck kändes det som att de spelade lite på stereotypen av en sugardaddy/pimp och hans glada flickor.

Jag tvivlar på att de finns på Spotify och/eller att hade något inspelningsbolag bakom dom. Maybe baby?
Uppdatering skriven 9 December 2014, 16:06
Har ett vagt minne om att namnet kan ha varit något liknande GSE eller dylikt.
Uppdatering skriven 9 December 2014, 17:21
Musiken framfördes på Engelska.
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..