Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Sorgen att inte kunna sjunga

Postat av Övervakaren den 18 Augusti 2014, 11:09
25 kommentarer · 766 träffar
Varje gång jag kollar på vänner som uppträder eller klipp på nätet där "vanliga" personer sjunger och spelar så blir jag alltid ledsen.

För jag inser hur underbart det är att kunna skapa den där magin och fängsla andra människor - oavsett om det är 5, 50 eller 500 personer. Vilken gåva det är, att kunna sjunga och spela ett instrument. Framför allt att sjunga. Det är något som endast några få kan - vissa föds med det, andra tränar upp det - men vi flesta andra har helt enkelt inte den där gåvan eller förmågan att lära oss.

Det känns som att livet är SÅ mycket bättre om man kan tillföra den där gnuttan av magi till sin egen och andras vardag. Sitter för tillfället och kollar på en bästa kompis farsa som uppträder på hans bröllop (som jag också var på) och det är något speciellt det där med musik vid speciella tillfällen, det måste vara den mäktigaste känslan som finns efter kärlek och vänskap.

Alla på klippet gråter glädjetårar då han sjunger om deras liv på ett rörande sätt och jag som känt honom hela livet hade en av mina bästa dagar i mitt liv. Jag kände igen mig i texten och har följt honom sen jag var ett litet barn. Att då sätta text och sång på något så personligt, det är omöjligt att inte bli berörd.

Tänk att själv kunna göra något sådant för sina nära och kära. Jag är en väldigt kreativ person - jag tecknar och skriver bra och mycket, men musik - det är en annan dimension. Jag är säker på att just jag hade kunnat göra så sjukt mycket mer än andra som fått denna gåva att kunna sjunga.

Har övat i duschen i hela mitt liv, forskat på nätet om egna metoder men nej, jag har fått ge upp. Det gör mig väldigt ledsen. Instrument går ju förvisso alltid att lära sig spela, men det är inte samma sak. Kanske finns det folk här ibland oss Fragbitare som vet vad jag pratar om - som kan sjunga, kan sjunga måttligt eller inte kan sjunga alls (även fast det inte stoppar oss hemma)?

Det första jag ska göra när jag får en son eller dotter är att se till att den får ett så bra liv som möjligt. Ett liv fyllt av kärlek och härliga minnen. Kanske skulle man placera en gitarr i famnen på hen vid sin 6e födelsedag? Ja, varför inte.

Vad tror ni Fragbite, vad tycker ni?

Kan du sjunga?

46 personer har röstat

25 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar