Yo! Under helgen så har jag spelat in min andra cover, För er som inte gillar metal/metalcore så behöver du inte titta! ;) Nu vänder jag mig till er som är mer kunniga inom vocal covers om lite feedback då jag satsar på att bli bättre inom detta! Vart lite fails i slutet men vegas strulade tyvärr!
https://www.youtube.com/watch?v=ljlaHaUwbX8
/ Junn3
EDIT: Det där lät helt okej enligt mig, stadiga growls! dock var det lite brist på highs men eftersom jag inte hört orginalet så kan det ju vara så låten är uppbyggd. Tycker personligen att det blir lite enformigt när man bara kör lows/mids.
Vet inte vilken typ av growls du strävar efter att kunna köra, har hört många sångare som låter exakt som dig med lite mörkare growls osv.
Jag själv growlar men för att undvika att låta som alla andra så kör jag på fry vocal screams som till exemepel Austin i Of Mice & Men. Denna sångteknik är mer fokuserad på mids/highs och låter alltså mer som ett skrik än ett growl om du förstår hur jag menar. Den är även mer baserad på ens vanliga talröst och eftersom allas röster är unika blir även allas vocals unika, även om skillnaden inte alltid märks av speciellt mycket. Nackdelen med detta är att mina lows låter skit och har ingen som helst kraft i dom, men men, vad ska man göra liksom? :P
Du har dock en bra grund att stå på med det du är kapabel till nu så ja, övning ger färdighet, det är bara att fortsätta träna! :)
Absolute! Tack för din feedback! :)
Jävligt bra! Blev glatt överraskad, såg inte ut som att den där rösten skulle kunna komma ur din mun.
Hur lärde du dig? Vill också kunna growla, men har inte en blekaste hur jag ska träna :)
#3 Vadå "Svårt osv"? gör det själv om du tror det är så lätt haha.
Lyssnar på väldigt mycket metalcore och just nu lyssnar jag på extremt mycket på In Hearts Wake senaste album, där kan du garanterat hitta några godbitar att testa på!
Awesome, ska titta igenom och se om det är "cover-material" :)
Ge oss mer!