Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Hur f*n kan ni sitta och lyssna på Labyrint och Dani.M m.m.

Postat av roligkille den 22 November 2013, 15:56
78 kommentarer · 1 990 träffar
Som topic lyder, hur fan kan ni sitta och lyssna på ren och skär dynga? Jag har ett fåtal kompisar som av någon outgrundlig anledning har fattat tycke för denna typ av hiphop, och tvingas därför höra musiken någon gång ibland.
Saken är den att Jag verkligen blir förbannad varenda gång jag lyssnar på skiten. Det är ju inget annat än skitsnack dom spottar ur sig?

I 90% av deras låtar handlar texterna om du orättvist behandlade folk i förorterna blir, vilken skitregering vi har, att våra politiker är dumma i huvudet och att vi blundar för hemlöshet & fattigdom etc.
Glöm för all del inte heller hur korrupta och äckliga våra svenska poliser är som sätter deras kompisar bakom lås & bom.
Varför inte vara tacksam istället för att Sverige tog emot ''er'' och ''era'' släktingar med öppna armar?
Kom istället med konkreta exempel på hur man kan lösa dessa ''brister'' ni tycker Sverige har.

Självklart förstår Jag också att Sverige idag har fattigdom, hemlöshet och klyftor. Likaväl som övriga världen. Men i jämförelse med andra länder så ligger Sverige riktigt bra till. Ni måste börja inse vilket otroligt bra land ni lever i. Ni har alla chanser i världen att lyckas här. Lägger ni bara manken till kan ni bli precis vad ni vill! Dock är saken den att vissa skiter fullständigt i den fantastiska chansen dom får och väljer att leva rövare istället. Dani.M t.ex. sjunger själv om hur han har skolkat, tagit tjack på toaletten i skolan, slängt stolar och kallat lärare för horor. Ändå springer han runt och grinar om att han har behandlats som skit av ''systemet''. Är det sådana här snorungar vi ska lyssna på? Det finns verkligen ingen logik i det dom ''rappar'' om!

Det sjungs om hur man ska fria Aki's ''grabbar'' och bränna ner anstalterna till grunden. Är det något som kommer göra samhället bättre tror ni? Ni säger bara emot er själva.

Blir både riktigt arg och ledsen när Jag hör på deras musik. I Sverige har alla samma chans att lyckas och nå dit man vill. Bara det att vissa skiter fullständigt i den chansen, blir kriminella och sedan klagar över hur tufft dom har det.

Så, Jag vill gärna veta vad ni som lyssnar på denna typ av hiphop tycker är bra med den? Tycker ni att det som personerna rappar om stämmer? Har dom vettiga åsikter?

Jag lyssnar själv mycket på hiphop men Jag är otroligt trött på all denna ''politiska'' dyngan folk släpper.

ps. Med ''ni'', ''er'' etc. som Jag nämner i texten menar Jag folk som klagar på Sverige.

Och ni tuffa gangsters som tänker kommentera att Jag är en oförstående idiot som aldrig har satt min fot i ''förorterna'' och sett hur det ser ut med egna ögon behöver inte ödsla någon tid på det. Jag har släkt och vänner som bor i vad ni tycker är ''Sveriges Ghetton''. Så Jag är väl medveten om hur livet där är.

78 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar