Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Söker låt!

Postat av kHYPARN den 23 September 2013, 14:36
22 kommentarer · 498 träffar
Tjena!

Söker en låt som är ett par år gammal. Skulle gissa mig på att den är från sent 1990-tal eller 2000-talet.

Låten i fråga faller under genren skatepunk/rockpunk.
Har för mig att låten har figurerat lite i CS-filmer, menar då självfallet 1.5/1.6 tiden.

Varför jag kastar ut en krok här är för att jag endast minns några få partier och det mest absoluta jag minns är en distad gitarr med mycket botten(basig frekvens) (Har för mig att låten börjar med bara en gitarr där den tuggar på ett powerackord och byter ton nedåt ganska snabbt och skiftar därefter mellan två halvtoner/heltoner ett bra tag in på låten.

Sedan kommer ett parti i låten där trummorna lägger ett så kallat "turkkomp" tillsammans med hand claps i samma rythm och den där distinkta distade gitarren ligger i bakgrunden.

Hahaha.. nu när jag läser tråden så fattar jag att detta är ett moment22 men det finns säkert någon new/old school där ute som fortfarande sitter och lyssnar på mp3 och har den i sin winamplista! :)

/b

22 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 22 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..