Hej. Varför är det så att i nästan 90% av trådarna så slutar den som skriver tråden med en: "Diskussion: Vilken färg är finast?". Om den personen inte gör det, så kommer det genast folk och frågar: "Vad ska vi diskutera?", varför?
Det är otroligt lätt att diskutera kring tråden som #0 skriver. I 9/10 fall så kan man diskutera det. Men varför är så många på fragbite så "dumma" att man måste skriva att det här ska vi diskutera, göra 4 pilar mot den raden och helst så ska den stå i stora bokstäver, för att folk ska förstå?
"Tja, har 200kr och ska på ica, vad kan jag köpa?
diskussion, gillar du din katt?"
Den diskussionen är ju helt irrelevant till trådens ämne.
Folk som tror att en diskussionsfråga kan undvika att tråden blir borttagen på grund av regelbrott är ännu roligare, hur dumma tror dom att moderatorerna är?
#5 är ett bra exempel på dessa underbegåvade individer :/
Vi tittar inte automatiskt på om det står "För att skapa blabla", utan vi ser till trådens innehåll. Det hjälper inte om ni skriver "För att skapa blabla", utan är inte trådens innehåll bra nog så tar vi bort den.
Det värsta är att se exempelvis "Söker 2 till mixx (sedan längst ner) Disk: Vad tycker ni om cs?" Det där lilla extra i slutet hjälper inte, eftersom att personen har sökt efter folk som "prio 1" i tråden.
Eller
"Vet någon en stream till Bumbibjörnarna vs Igelkottarna?....För att skapa diskussion: Vad tycker ni om blåbärspaj?". Då är det två frågor som ploppar upp i mina tankar, 1: Vad vill han veta? Vad man tycker om blåbärspaj eller stream?, 2: Tror h*n verkligen att det där hjälper? Med tanke på att om folk börjar diskutera blåbärspaj så kommer personen aldrig få veta adressen till streamen, vilket gör hela tråden onödig då.
#11 Nej det gör inte det, är tråden nog bra så behöver man inte skriva "för att skapa disk: blablabla", utan det sköter trådens innehåll automatiskt.
Man behöver inte tillägga det ifall man frågar om hjälp exempelvis, för då har man redan ett syfte med tråden. Det är ofta ganska självklart vad personen behöver hjälp med.
#6 och #10 är 2 kloka människor.
Nej men det du skriver är helt rätt, det är så dumt i mina ögon att man ens tänker så. "Jag frågar fragbite vilken film som är bäst, men det går nog inte att diskutera så jag frågar också om folket gillar katter längst ner."
Jag fick en bann för detta:
''Mest hatade personen @ FRAGBITE?
Tjenare fragbite!
Okay, it's EEaaZy!
Rada upp 1, 2, 3 - 1 = den du tror är hatad allra mest.
För mig blir det nog:
1. Hare Krishna
2. Fredde af kumla
3. FotbollspelarN (Personligen älskar jag honom, men folk svarar för det mesta med en negativ inställning till hans kommentarer)
Diskussion; Varför / varför inte är dessa personer på denna listan?
Varför är dom så hatade?''
I denna tråden så är ju diskussionen on topic, inte t.ex:
Vad tycker ni om blåbär?
Så.. Skulle du kunna vara snäll att förklara varför jag fick bann för detta (ja, jag har överklagat).
Men ont; Inte så ofta jag ser sådana trådar. Händer någon gång varannan dag, om inte mer sällan.
Men när man stöter på en tråd som dessa så är det ju bara att skita i att kommentera, simple as that, huh?
Du kanske inte bryr dig om någon skulle skriva "Aa men alltså jag hatar imotbh, han är så jädrans otrevlig och jag önskar att han kunde försvinna från Fragbite" eller liknande, men det finns folk som kan ta åt sig lätt.
Jag/vi vet att man kan inte göra alla glada, men vi försöker åtminstone se till att en trevlig attityd hålls på Fragbite. För vidare diskussion angående din tråd, så ta det via PM om det är någonting annat du undrar över, så slipper vi skräpa ner tråden.
#0 har funderat på samma sak väldigt länge, 50% av alla på fragbite verkar sakna förmågan att förstå innebörden av diskussion. Vill man kolla på bra exempel på diskussioner ska man kolla in mina trådar :)
Finns inget värre än när trådskapare förstör hela inlägget med "diskussion" i botten, helst felstavat också.