1
Pingproblem
Postat av The Gosu den 2 September 2010, 19:28
15 kommentarer · 1 433 träffar
FRAGBITE!
Jag har inskaffat mig Telia 12-24 mbit/s och har Thomson TG784, jag hade Tele2 8 mbit/s men hade SpeedTouch-router innan men är inte riktigt nöjd med Telia så jag tänkte om kanske någon här på Fragbite skulle kunna hjälpa mig!
Det är så att jag har en hög ping (30-45) i spel m.m och på bredbandskollen ser det ut såhär:
Ta emot: 14.27
Skicka: 1.67
Svarstid: 21 ms
Mätserver: Göteborg
Jag vet att min hastighet inte påverkar jättemycket på mina svarstider men så ni vet vilket Bredband/Bredbandsbolag jag har.
Jag har även gått in i Thomson TG784 för att kolla min DSL-anslutning men kan inte finna något, den ser i alla fall ut såhär:
Aktiv tid: 0 dagar, 11:18:19
DSL-typ: G.992.5 Annex M US 56
Bandbredd (upp/ned) [kbps/kbps]: 2.009 / 16.500
Överförda data (skickade/mottagna) [MB/GB]: 541,13 / 2,29
Uteffekt (upp/ned) [dBm]: 13,0 / 18,0
Linjedämpning (upp/ned) [dB]: 13,5 / 22,0
SN-marginal (upp/ned) [dB]: 9,0 / 10,0
Leverantörs-ID (lokal/fjärr): TMMB / BDCM
Rambortfall (lokal/fjärr): 17 / 0
Signalbortfall (lokal/fjärr): 2 / 0
Strömbortfall (lokal/fjärr): 0 / 0
Länkbortfall (fjärr): 0
Sekunder med fel (lokal/fjärr): 6 / 0
FEC-fel (upp/ned): 1 / 25.913
CRC-fel (upp/ned): 1 / 47
HEC-fel (upp/ned): 348 / 46
(Det går alltid fortare genom att kolla i Modemet så det är därför Bandbredden är lite högre än vad den är på Bredbandskollen.)
Jag har en Ping i cs på ungefär 30-45 som sagt & jag har vänner här i samma stad som sitter med likadant bredband fast i radhus men jag tycker inte att det ska påverka så mycket. Det är heller inget fel med Internet-kabeln för den använde jag innan till Tele2 Bredbandet och hade lägre ping redan då. Mina vänner har en ping på 10-15 när dem spelar olika spel. Jag har även testat att stänga av Brandväggar så det är inte det som är problemet... Kan det vara Thomson TG784 som stryper det?
Jag vill ha all hjälp jag kan få, tack på förhand.
Jag har inskaffat mig Telia 12-24 mbit/s och har Thomson TG784, jag hade Tele2 8 mbit/s men hade SpeedTouch-router innan men är inte riktigt nöjd med Telia så jag tänkte om kanske någon här på Fragbite skulle kunna hjälpa mig!
Det är så att jag har en hög ping (30-45) i spel m.m och på bredbandskollen ser det ut såhär:
Ta emot: 14.27
Skicka: 1.67
Svarstid: 21 ms
Mätserver: Göteborg
Jag vet att min hastighet inte påverkar jättemycket på mina svarstider men så ni vet vilket Bredband/Bredbandsbolag jag har.
Jag har även gått in i Thomson TG784 för att kolla min DSL-anslutning men kan inte finna något, den ser i alla fall ut såhär:
Aktiv tid: 0 dagar, 11:18:19
DSL-typ: G.992.5 Annex M US 56
Bandbredd (upp/ned) [kbps/kbps]: 2.009 / 16.500
Överförda data (skickade/mottagna) [MB/GB]: 541,13 / 2,29
Uteffekt (upp/ned) [dBm]: 13,0 / 18,0
Linjedämpning (upp/ned) [dB]: 13,5 / 22,0
SN-marginal (upp/ned) [dB]: 9,0 / 10,0
Leverantörs-ID (lokal/fjärr): TMMB / BDCM
Rambortfall (lokal/fjärr): 17 / 0
Signalbortfall (lokal/fjärr): 2 / 0
Strömbortfall (lokal/fjärr): 0 / 0
Länkbortfall (fjärr): 0
Sekunder med fel (lokal/fjärr): 6 / 0
FEC-fel (upp/ned): 1 / 25.913
CRC-fel (upp/ned): 1 / 47
HEC-fel (upp/ned): 348 / 46
(Det går alltid fortare genom att kolla i Modemet så det är därför Bandbredden är lite högre än vad den är på Bredbandskollen.)
Jag har en Ping i cs på ungefär 30-45 som sagt & jag har vänner här i samma stad som sitter med likadant bredband fast i radhus men jag tycker inte att det ska påverka så mycket. Det är heller inget fel med Internet-kabeln för den använde jag innan till Tele2 Bredbandet och hade lägre ping redan då. Mina vänner har en ping på 10-15 när dem spelar olika spel. Jag har även testat att stänga av Brandväggar så det är inte det som är problemet... Kan det vara Thomson TG784 som stryper det?
Jag vill ha all hjälp jag kan få, tack på förhand.
Bästa internetbolaget?
30 personer har röstat