Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Moderatorers agerande

Postat av KNiFEAR! den 31 December 2009, 15:03
18 kommentarer · 102 träffar
Först och främst vill jag påpeka att inga regler kommer att brytas i denna tråd; så de moderatorer som har svårt för att mottaga lättare kritik gör sig bäst i att inte lusläsa efter anledningar till att radera tråden. Droger, som är det centrala ämnet i tråden, kommer indirekt att diskuteras, dock är det de accepterade drogerna tobak och alkohol (enligt §23); och inget annat!

Hur som helst, jag undrar jag varför tråden med titeln "vad ska du röka på nyår" togs bort. Det står mycket tydligt att tobak och alkohol är exkluderade från de droger som ej får diskueras, men ändå så finns det mer än tiotalet trådar om just alkohol, och hur denna tunga drog ska konsumeras för att sluta nyårsnatten i en snödriva, medans den enda tråden om tobak togs bort efter ca. 30 inlägg.

Anledningen till borttagande av tråden var väl förmodligen p.g.a. att några få användare diskuterade marijuana (som för övrigt är ett mycket hälsosammare alternativ till alkohol, men det är väl inte vad de flesta har läst på t.ex. http://aftonhoran.se ), då det mycket riktigt kan ge upphov till en förskönande bild utav droger; men varför finns då de trådar om alkohol kvar? De dikussioner som förs i de trådar jag läst skulle jag vilja påstå i högsta grad ger en förskönande bild av droger.

Vidare så bör dessa enskilda användare som valt att bryta mot §23 få sina kommentarer censurerade, eller annan typ av nödvändig åtgärd. Fast vad vet jag, det kanske är kollektiva åtgärder som tillämpas här?

Nåväl, någon i "FB-staff" får gärna motivera hur detta scenario kan ha uppstått; för mig gör det i alla fall ingen reson.

Om man inte listat ut diskussionsämnet ännu så är det huruvida hanteringen av tråden "vad ska du röka på nyår" har skett. Jag var för övrigt inte skapare av tråden.

N.b. tråden ska inte bryta mot några regler, men om en moderator mot förmodan hittar något som kan tyckas på gränsen för vad som är tillåtet, då ser jag gärna att ni tar det med mig och talar om vad som bör ändras istället för att helt sonika radera tråden.
Föregående tråd
Nästa tråd

18 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 18 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..