Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fragbite begick ett STORT misstag

Postat av Deathcard den 18 Juni 2009, 16:48
51 kommentarer · 57 träffar
En god vän vid namn pedobear skrev nyligen en tråd som behandlade ämnet att betyg delas ut felaktigt av lärare. Det var en välskriven och korrekt tråd med underlag för diskussion men helt utan förvarning och inom loppet av en minut efter det att tråden skapats så togs den bort.

Jag kräver en förklaring på detta, då detta fick min vän att känna sig mycket kränkt. Pedobear hade lagt ner en hel del arbete på att komma fram till denna slutsats och det är varken acceptabelt eller befogat att behandla någon som lagt ner möda på detta sätt.

Trådens namn var "Höga betyg = Töntigt?"

Och detta var innehållet:

"De allra flesta som går ut med höga betyg i skolan förtjänar inte betygen. Detta har jag konstaterat genom att under en längre period följa och studera människor som gång på gång lyckas knipa åt sig MVG'n.

Hur får man då höga betyg? Är det genom att verkligen kunna mycket om mycket och visa prov på att man kan agera och tänka självständigt? Knappast.

Tänk er detta scenario:

Det nalkas ett prov i svenska. Provet går ut på att beskriva ett fungerande samhälle. Vi har två personer som vi väljer att kalla X & Y. För att förtydliga det hela ännu mer kan vi säga att X är kvinna, och Y är man.

Person X: Håller tyst eller håller med läraren, tänker inte själv utan följer lärarens tankegångar till punkt och pricka. Skriver sämre men håller sig som sagt till samma idéer och tankesätt som läraren.

Person Y: Tänker själv, kommer med storslagna idéer och tankesätt. Skriver bättre än person X men har andra ideologier och ett annat sätt att se på livet än läraren/lärarinnan.

Vem av dessa kommer uppnå det högre betyget?

Självfallet person X.

Något som i dagens läge nästan borde skrivas in i kriterierna är; "Du kommer uppnå ett högre betyg om du håller med läraren och inte tänker själv."

Är detta korrekt och väl? Nej, verkligen inte.

Men är det såhär det fungerar? Ja, tyvärr.

Om ni stannar upp och tänker efter så inser ni nog att mina funderingar och tankar är befogade och korrekta.

Vad tycker ni om detta? Är ni person X som inte tänker själv utan istället följer lärarens tankesätt som ett skrämt får?"

Jag kräver som sagt en förklaring på varför ni behandlar en person på detta sätt? Strider tråden på något sätt mot reglerna och bestämmelserna här på fragbite?

----------------------------- ------------------------------ ------------------------------ -----

FRAGBITE! Vi kämpade, och vi fick rätt! Borttagningen hävdes och tråden är nu uppe och rullar!

http://www.fragbite.se/?thread ID=776435
Föregående tråd
Nästa tråd

51 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 51 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..