Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

World of Warcraft Info

Postat av ReactoR den 10 December 2004, 00:00
0 kommentarer · 188 träffar
WOW BETA INSTALLER FINNS NU ATT TANKA:

http://en.wow-europe.com

Den europeiska betan väntas släppas när som.

God kväll!

Det är inte många som har ungått att Blizzard har släppt sitt nya MMPORG World of Warcraft i USA. Många har även förhandsbokat EU-versionen i spelet och har därmed också fått en betakey till det öppna betatestet. All hypen kring spelet har medfört att många har bombarderat FB:s forum med frågor och annat relaterat till FB. För att slippa fler trådar kommer här en infomartionstråd om WoW EU-versionen.

- Vad är WoW?

Det är ett MMPORG (Massive Multiplayer Online Role Playing Game) som är utvecklat av Blizzard. Spelet utspelar sig i Warcraftvärlden och är baserat på Blizzards succésstrategispel Warcraft. Så du som är trogen Warcraftfan kommer att känna igen dig.

- När släpps World of Warcraft i Europa?

Inget datum är satt, men det är sagt att det ska släppas tidigt 2005.

- Jag har förhandsbokat WoW och har fått en betakey, men jag fattar inte hur jag börjar spela betan?!

Europaversionen av WoW är fortfarande i det stängda betastadiet, och du kan således inte använda din key ännu. Det är sagt att det öppna betatestet kommer att börja i december, men inte exakt när. När det öppna betatestet har börjat, kan du registrera dig på www.wow-europe.com .

- Vad är det för CD jag har fått med i betakeyn?

Det är ett Soundtrack och om du vill komma in i riktigt Warcraftstämning föreslår jag att du stoppar in den i din CD-spelare.

- USA-versionen är ju ute, kan jag inte spela den?

Jo, tekniskt sett kan man det, men det är inget att rekommendera. För det första måste du ha en amerikansk adress. Men även om du fixar den biten, så är det inget att rekommendera. Blizzard har sagt i sitt forum att de kommer erbjuda en tjänst så att man kan spela med sina amerikanska kompisar om man vill det. Denna funktionen kommer att släppas efter EU-releasen.

- Vad kostar WoW att spela?

Själva spelet kostar €44.99 (rekommenderat pris). Du får en månad gratis när du köper spelet. Collectors Edition ligger på ett rekommenderat pris på €66.99. Månadskostanden ser sedan ut som följer:

En (1) månad: €12.99

Tre (3) månader: €11.99 per månad (totalt €35.97)

Sex (6) månader: €10.99 per månad (totalt €65.94)

(Priserna är baserade på följande pressmeddelande: http://www.blizzard.co.uk/pres s/041122.shtml )

För att räkna om kostnaderna till svenska kronor, surfa in på www.forex.se ; . Notera att priserna för spelet är rekommenderade priser av Blizzard och kan variera beroende på var du köper spelet.

Senaste nytt:

041215 - Info om betatestet. Blizzard meddelande idag att final beta är planerad till slutet av december/början av januari. Nästa gäng spelare som släpps in i betan är de som har köpt en betakey. Mer info på www.wow-europe.com .

041209 - Blizzard och Telia Sonera inleder samarbete. Det blev idag officiellt att Telia kommer att hosta WoW-servrar i Skandinavien. Pressrelease: www.teliasonera.se (klicka på länken under pressmeddelanden)

Län kar:

www.worldofwarcraft.se ; - Svensk fansida godkänd av Blizzard.

www.wow-europe.com - Officiella sidan till Europaversionen av WoW

www.worldofwarcraft.com - Officiella sidan till USA-versionen

www.blizzard.com - Utvecklaren av WoW

irc://wow.sweden - IRC-kanal tillhörande worldofwarcraft.se

Är det något som är oklart, kontakta mig så kan vi säkert reda ut det. Är det något som fattas i tråden, som bör vara med? – kontakta mig.

Denna tråden uppdateras så fort något av vikt händer i WoW-världen. Trådar innehållandes frågor som finns besvarade hör tas bort och skaparen varnas.
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..