Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

ett litet inlägg

Postat av rev den 19 Juni 2004, 02:49
115 kommentarer · 256 träffar
Jag inleder detta inlägg med att skriva hej!
Hej är ett vanligt ord att börja en text med, kanske för att det är ett vänligt och varmt ord.
I detta inlägg hade jag tänkt skriva lite om saker på fragbite som är som det är men som det inte borde vara riktigt kanske.

Erkänn nu hur många av er är det som läser igenom alla dessa inlägg egentligen?
Alltså dom inlägg som är lite längre och inte har något speciellt mål med det hela heller.
Dom flesta längre trådar man kan läsa om nu är oftast kopierade från logs i deras mIRC mapp.
Varför inte skriva lite vettigare texter egentligen?
Av alla dessa fragbite members så är det säkerligen 85% som läser i forumet.
60% av dom kommer att läsa minst ett av dessa längre inlägg men enbart 10% kommer att läsa hela inlägget medans 80% av dessa 60% kommer att bara gå ned och skriva en kommentar om tex: "Onödig tråd..." "orkade inte läsa..."
Och sen har du 5% minst, dom kommer bara att trycka upp ett nytt inlägg när dom ser den text som kommer fram på deras bildskärm.
För att dom tycker som ca 70% av de 80%, det är för mycket att läsa och att det antagligen inte kommer ge "dom" något vettigt.
Dessutom finns det trådar med mindre text och med kortare lästid.
Under denna tid som jag läst detta inlägg hade jag kunnat skriva minst 5 andra inlägg för att få lite mera inlägg på fragbite.

Okej där kom jag till en sak, faktiskt ja!
Det finns allmän spamm här på fragbite, ja ni har sett det.
Jag har sett det. Men hur stoppar man det?
Ett enkelt sätt är att ta bort alla status saker samt dumma klubbar som tex: "1000-klubben" och "2000-klubben"..
Tror inte ni att dessa "klubbar" hjälper till rätt skapligt med dessa spamm-bidrag?
Jag har ingenting emot dessa klubbar men jag tror faktiskt att de har en liten del av detta spamm som pågår på fragbite.

Angående alla dessa nya trådar. Visst det finns en avdelning här på fragbite som heter "Övrigt" och man kan ju som sagt vad tolka den där slogan på olika sätt.
"Fragbite en sida om cs och lite till."
Ska det där "lite till" mena att man får skriva en massa "dynga" på övrigt?
Sen har ni alla dessa "favorit" inlägg. Tex:
Vilket är ditt favorit vapen?
Vilken är din favorit bana?
Vilken är din favorit modell som CT/T?
Vilken är din favorit musikstil?
Vilken är din favorit film?
Vilken är din favorit cs-film?
Vilken är din favorit cs-spelare?
Vilket är din favorit fotbollslag?
Vilken är din favorit cfg?

Ja man kan skriva hur många som hällst.
Det finns bevis på det genom att kolla i forumet.
Och snälla gott folk det räcker med EN sådan tråd inte flera som skall skapas så fort den andra försvann ur "de senast 50 skrivna inlägg".
Visst ibland kan det vara kul att läsa någon av dessa trådar som kan ge en tips på bra låtar/filmer & div.andra saker som program till exempel.

Men för övrigt när det skapas samma trådar hela tiden, hur många av er är det inte som då skriver ett spydigt inlägg och blir oseriösa i era kommentarer för att ni har tröttnat på dessa inlägg?
Eller rentav uppmanar dessa att söka i forumet och ta upp en gammal tråd?
Ja dessa som gör det tackar jag!
Dom är som mig, trötta på dessa inlägg som startas upp hela tiden!
Jag skrev ett inlägg förut om att det skapas för många inlägg här på fragbite som var en exakt "kopia" av ett annat inlägg och därför inte behövts skapats utan att han kunnat skriva i det andra inlägget för att slippa skapa en ny tråd.
Men hur många var det då som klagade på mig då?
Om hur onödig min tråd var också.
Visst jag fick kanske 2% med mig av dom som läste mitt inlägg men resten av dessa 100%?
Kanske så tog 30% av dom som läste åt sig av kritiken.
Men mest kritik fick jag.
Visst jag tål kritik och det förtjänade jag.
Kritik ska man få hur ska man annars veta vad folk tycker om en?
Var det bra det jag skrev? Var det smörja?
Vad ska jag ändra? Kritik ger en tips!

Alla är inte perfekta och skriver helt rätt.
Och om denna person som är så gott som perfekt skulle visa sig på fragbite så skulle säkerligen alla klaga på han eftersom det går åt fel håll på fragbite.
Det börjar likna counter-srike.nu ärligt talat.

Okej nu har vi kommit till en kritisk punkt.
Av alla dessa som började läsa mitt inlägg har nu säkerligen 60% av dessa slutat läsa för att skriva en kommetar om att det bara innehöll smörja och inte gav dom något vettigt.
Visst som ett bevis kan man ju skriva en länk i slutet av inlägget som inte kommer att fungera.
Hur många av dessa som såg länken där nere kommer att trycka på den och reagera på att den inte fungerar?
Dom som inte läst hela inlägget kommer som sagt vad att säga att länken inte fungerar för att dom inte har läst att den inte ska fungera.
Och där har ni beviset på att folk inte läser alla dessa inlägg som är lite längre än dom andra som kanske bara innehåller max 20 ord.
Visst det är inget fel att inte skriva så nånga ord.
Man behöver ju som sagt vad inte skriva såhär mycket för att få ut någonting av inlägget.

Men jag gör detta enbart för att kolla om mina uppgifter om detta är sanna eller om det bara är som jag tror.
Att över 60% av dessa som börjat läsa inte orkar fortsätta utan kommenterar med en spydig kommentar om att det var för mycket text.
Jag kan slå vad om att vissa av er som läser detta inlägg också inte kommer att läsa allt utan bara ströläser texten lite snabbt här och där.
Och därav missa lite av det jag skrivit.
Men för er som givit er denna tid att läsa detta inlägg.
ER ger jag en applåd till!
Ni är värda att få ett diplom av fragbite. "Diplom för gott läsande".
Men till er andra:
Ge er tid och försök läsa lite mera.
Ni har väl gått/går i skola för att lära er att skriva och läsa?

Nu har jag kommit mot mitt slut och har inte så mycket mera att skriva om.
Men det hela mitt inlägg handlade om var om två saker.
(Jag skriver detta för att ge hopp om att flera ska läsa inlägget. Eftersom det dom kommer kolla är längst upp och längst ned i inlägget, samt kommentarer.)

* Alla dessa onödiga trådar (därav denna tråd)
* Och att alla inte läser allt som folk skriver i
just sina trådar... Därav misstolkningar.

Här är den där speciella länken jag skrev om:
Kolla och njut av denna speciella sida!

http://www.noreasontoclickon.c om
Föregående tråd
Nästa tråd

115 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 115 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..