Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Ip synligt vid cenSur!

Postat av CptSnabelhane den 23 Januari 2007, 16:55
249 kommentarer · 373 träffar
Hej! Har en liten fråga till användarna/moderatorerna/fragb itepoliserna..

Vad är det för mening med att visa ens ip nummer om man skrivit något dumt som bryter mot reglerna ?

Vad vill Fragbite.com att användarna ska göra med ip adresserna ? Försöka med datorintrång etc?

Om jag även inte minns fel så bryter det här även mot personuppgiftslagen då dom kränker min integritet?

*edit*

Fragbitepolisen #26 skriver att medlemmarna ska bli bestraffade om dom bryter mot avtalet.

Exempel :

Kalle har en klubb. Klubben har olika regler som var och en utav medlemmarna fick skriva under för att delta. Kalles vän Sven bröt mot regeln genom att skriva något fult på tavlan som klubben hade. Kalle suddade ut allt på tavlan och tog kritan, men en var han inte färdig med Sven. Sven skulle bestraffas. Enligt avtalet så ska klubbmedlemarna som skriver något fult på tavlan som inte "ledarna" tycker om ska denna som begått handlingen bestraffas genom stening. Alla fick så och kasta sten i ansiktet på sven tills blodet rann, sen blev av avstängd ur klubben ett par veckor också..

*edit2*

En del personer här i tråden skriver att man inte kan jämnföra att bli stenad och att få sitt ip synligt för alla ?

Fysikt så mår man dåligt av att bli stenad, men man kan även må lika dåligt psykiskt utav att ens ip adress visas öppet, om inte värre till och med.

*edit3*

Såg nu även att #34 hade ett till bra exempel

"Det är som en bank skulle säga: Om du bryter mot reglerna så ger vi ut ditt personnummer/kreditkortsnummer ."

Såg även nu att tråden blivit anmäld, om det är något som ska bli anmält så är det Fragbite.com för det här.

*edit*

Citerar #106 Falo för hans åsikter om saken :

"bra sagt. om jag skulle bryta mot lagen varesig det är mord eller snatteri det gäller, ska min adress stå i tidningen dagen efter då?

det är inte rätt, men det är inte det som får mig att fundera. det enda jag vill veta är anledningen till varför ip:t syns. till vilket SYFTE ska alla kunna se min ip-adress när min kommentar blivit censuerad, menar fragbite?

när man gjorde så att ip:t syns, vad tänkte man då?"

Ni som inte tycker att min stenklubb exempel var bra, här har ni ett bättra av Falo.

mhv /

besviken.mine.nu
Föregående tråd
Nästa tråd

249 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 249 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..