Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Onödiga trådar...?

Postat av osi den 16 Juni 2006, 21:38
44 kommentarer · 197 träffar
Tjenare boys 'n gaals!

Jag har länge funderat över varför det skrivs så mycket skittrådar här hela tiden om saker som inte ens är i närheten av att vara relevanta. Hur kan det komma sig tror ni?

Först slog det mig att detta måste vara för att folk vill ha uppmärksamhet men efter lite spekulerande uteslöt jag detta genom att majoriteten av alla onödiga trådar skrivs av yngre personer.
Visst är det inte bara ( yngre/ 10-16år ) som skriver en massa skittrådar utan även äldre ibland, doc brukar de mest patetiska trådarna vara av de yngre med det så vanligt barnsliga innehållen.

Grejen är att den största anledningen till att alla dessa sketna trådar kommer upp är helt enkelt omognad, kort sagt.
Detta betyder inte att det bara är alla 10-16 åringar som är beskyllda utan även ni som är 17-20 också, det handlar om intellektuell mognad först och främst och inte bara hur gammal man egentligen är.

För mig spelar det inte någon roll om hur gamla ni är ( jag är själv 21 ) utan hur ni agerar och kommenterar samt uppträder jämtemot andra.
Ifall ni vill bli behandlade med respekt ( som jag hoppas ) så måste ni även bemöta folk med respekt, en del av det är att sluta skriva alla onödiga trådar om orelevant skit hela tiden.

Ett exempel:
Topic- Jag svalde en tv vad ska jag göra?
Svar- Sluta upp med sånna här skittrådar!/Anmälan
*Svar- käften ffs! jag får skriva vad jag vill.

Liknande saker pågår hela tiden och hur man än försöker att hjälpa till eller säga till så funkar det inte. De kommentarer man får tillbaka när man säger till är hela tiden:

n00b, whine ffs, väx upp tönt... etc etc.

Jag antar att det är fler än mig som börjar att tröttna rejält på allt skit som är hela tiden här.

Nu kanske någon av er skriver så som många skriver när dom inte gillar en kommentar etc -"Om du inte gillar det så ge fan i att skriva då".
Det största problemet vi har här på FB är (sorligt nog) att det är helt enkelt för stor andel "inte så intellektuella personer" ( återigen, jag rackar inte ner på någon specifik grupp ) och därmed blir respekten det hinder som står ivägen för varandra.

Kan vi bara bemöta varandra med den respekt vi vill ha kanske saker kan flyta på lite bättre?
I detta involveras då automatiskt alla onödiga skittrådar som folk skriver pga att du själv vill antagligen inte att fok hela tiden ska hålla på att skriva en massa skit jämt, eller?

Detta är något jag LÄNGE har tänkt på samt har funderat på att ta upp.

Vill gärna höra vad ni tycker om detta, om punkterna jag tar upp samt eventuellt försvar jämtemot det jag har sagt.

SNÄLLA, jag är mer än gärna öppen för att konversera men då ska det fanimej vara på en nivå som är acceptabel, orkar inte med någon pajkastning!

Sorry att det är lite långt, måste skriva för att förklara :)

//Rob - stavfel är reserverade!
Föregående tråd
Nästa tråd

44 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 44 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..