Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Regler på Fragbite

Postat av wEZQHIHI den 24 Februari 2006, 19:13
39 kommentarer · 305 träffar
Vad jag har hört så är regler till för att följas.

jag satt och läste igenom dom men hittade några man ser dagligen bryts.

§5 Håll dig till ämnet för diskussionen.

Ex: "Bananer är gott."

Brukar brytas på sätt som att man kommenterar trådskrivarens användarnamn!

§2 Personangrepp är förbjudet.

Till personangrepp räknas alla nedlåtande uttryck eller ord riktade mot en specifik individ eller grupp människor. Ex: "Jag tycker annorlunda, idiot." Även retoriska frågor och antydanden kan vara personangrepp.

Att kalla någon fuskare är inte det ett personangrepp? vad vet jag.

§6 Sök i forumet innan du gör en tråd, det finns en stor chans att det redan finns en tråd om det du hade tänkt ta upp!

Problem med Steam och FPS finns det t.ex. redan massor av trådar om. Skapar man nya trådar om dessa ämnen får man en varning.

Denna bryts dagligen anser jag.

§7 Skapa inte trådar som inte kan ge upphov till en vettig diskussion.

Ex på en dålig tråd: "Vad tycker ni om cirkushästarna i dagens samhälle?" och trådar där man söker en klan eller klanmedlemmar

denna bryts här tex http://www.fragbite.com/?threa dID=222257 eller ger den upphov till en diskussion?

§9 Onödiga kommentarer (de som inte tillför diskussionen något) får inte förekomma.

Exempelvis när flera användare enbart skriver "lol", "ok", "#1", "word #3", smilies eller klistrar in vad någon skrivit i en tidigare kommentar. Till detta räknas också så kallad "bumping" (t.ex. "ingen som kan svaret?") av trådar för att flytta upp dem.

det är ofta man ser "word" "omfg" och bumping är ofta supertydligt i mindre trådar.

§15 Välj en precis och informativ rubrik på din tråd. Använd inte versaler i onödan.

"HJÄLP!" eller "Problem" är exempel på dåliga rubriker. Försök att vara så specifik som möjligt.

ett exempel man brukar se är "hjälp FPS dropp!"

§19 Uppför dig moget och civiliserat.

Bryts ofta anser jag.

Vad tycker ni skriv gärna om regler som bryts?.
själv tycker jag att fragbite ska spärra upp sina ögon för regelbrytare.

Det var min kommentar skriv eran med.

Ha en bra kväll.
/wEZQ

Sköter Fragbite sina regler?

68 personer har röstat

39 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 39 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..