Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Varför tillåts inte drogdiskussioner?

Postat av Ness_ den 12 Januari 2006, 16:06
170 kommentarer · 503 träffar
"§23 Det är inte tillåtet att föra diskussioner om otillåtna droger (till dessa räknas både berusningsmedel och kroppsbyggande medel).

Regeln finns till för att förhindra en förskönande bild av droger och för att inte tillgängliggöra skadlig information om användandet av droger."

Jag undrar om admins har något bra argument för varför drogdiskussioner inte tillåts på sidan. Regeln är nämligen patetisk imo - det finns som bekant något som kallas yttrandefriheten, och jag förstår inte vad Fragbite skulle förlora på att tillämpa den fullt ut. Det är knappast en olaglig handling att låta folk diskutera olagliga preparat på en internetsida, eller var som helst för den delen (så länge det inte handlar om handel dvs).

Jag tycker även att det finstilta partiet i regeln är ganska tokigt. Jag menar; när finns det inte risk att det ges en förskönande bild av någonting skadligt? Bara för att dra ett exempel så är det lätt att inbilla sig att Coca Cola inte innebär några vidare hälsorisker, för att det senare ska visa sig att man fått cancer eller diabetes av allt socker.

Vad tycker ni? Bör drogdiskussioner tillåtas eller är det fint som det är i dagsläget? Ser fram emot lite justa försvarsfraser från admins också.

LÄS DET HÄR:

Eftersom somliga verkar ha jävligt svårt att fatta att jag redan hänger på Flashback skriver jag det här också, så att ni framöver kan lägga undan de fraserna.

Att tilläggas är också att diskussionen inte handlar om att reformera Fragbite till ett fullständigt drogforum, utan trådens syfte är enbart att väcka en debatt om huruvida Fragbites grunder att ha förbud mot drogtrådar har starka argument eller inte. Fragbite är dessutom inte enbart ett spelforum som det är idag; för de ljushuvudet som inte uppmärksammat det än så diskuteras en mängd andra ämnen förutom spel på sidan.

Bör Fragbite tillåta drogdiskussioner?

531 personer har röstat
Föregående tråd
Nästa tråd

170 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 170 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..