Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Fuskjakten@FB

Postat av tja alla tupp1 her den 12 Februari 2004, 10:39
266 kommentarer · 477 träffar
Fick igårkväll en massa bassning av herr Nebb för att mitt inlägg i xet-debatten skulle ha varit "malplacerat" och "aningen irrelevant", så jag tänkte att om jag gör en egen tråd om det kanske han slutar whina :)

Jaja, då var det dags igen, neK sätter sig ner och försöker skriva något seriöst med tanke bakom. Antagligen kommer det bara resultera i en massa flame eftersom jag har fel, men men, det får jag väl leva med.

De senaste veckorna har det varit väldigt livat på diverse CS-forum(Tänker då framförallt på Fragbite-forumet), och det största samtalsämnet har helt klart varit fusk. Tveklöst är detta ett ämne som engagerar; Vad ska klassas som fusk? Vem fuskar? Vad ska man vidta för åtgärder mot fuskare? Ska man vidta åtgärder mot fuskare? Frågeställningarna är många, och än fler är svaren. Personligen tycker jag dock att det hela har gått till rejäl överdrift nu, det är som om jakten på fuskaren har blivit ett mål i sig - "Sätt fast flest och vinn en torktummlare" - istället för att vara ett nödvändigt ont i strävan efter ett fuskfritt community. Missförstå mig rätt nu, jag är lika glad som alla andra över att fuskare sätts fast och jag tycker RazorBlades antifusk-orgnisation är ett alldeles fantastiskt initiativ. Men som vanligt så finns det ett stort jävla "Men" med i bilden. Personligen tillhör jag nämligen den gruppen av människor som hellre ser tio solklara fuskare gå fria än jag ser en enda oskyldigt dömd. (Det är ungefär här jag nog bör påpeka att denna skrift inte har något med några nyligen "avslöjade" fuskare att göra, jag hävdar inte någon anklagad fuskares oskyldighet precis som jag inte anser att jag är kapabel att kunna stöjda några anklagelser.) Jag tror nämligen inte att riktigt alla 14åringar med videomach och ett starkt behov av en ny torktumlare inser hur mycket de påverkar en persons liv genom att slänga ihop sina små fuskfilmer. För i dagens läge så har det tyvärr blivit så att så fort någon lägger ner energi på att göra en film om dig och får den i cirkulation så är du körd, vare sig filmen verkligen visar upp något slags fusk särskilt tydligt eller inte. Det finns inte längre något försvar, det räcker inte ens att äga hårt på LAN.

Förr i tiden när folk på pub/pcw slängde ur sig "Jaevla fuskare!!!" eller något liknande till mig så bara tackade, bockade och skrattade jag. Var de riktigt påstridiga var det ju bara att skicka demo - men så är det inte nu längre. Jag är livrädd att nån jävla ****n00b ska få för sig att orka göra en film om mig, för jag vet själv hur skummt lite lottohaxande och lite timing ser ut i snabba klipp med wh på. Och jag vet själv hur mycket min fortsatta framtid på CS-scenen skulle försvåras av att det finns en liten skum avi med mitt nick på, där ute i cyberspace...

Så vad är det jag vill säga egentligen? Vad är det jag menar? Menar jag att jag tycker det är jättebra att fuskare sätts dit? Menar jag att fusk är okej? Sitter jag här och påstår att xet inte alls fuskade?! Menar jag att jag är rädd för att någon ska komma på att jag fuskar? Är jag hemligt förälskad i RazorBlade?

Det jag försöker säga, mina damer och herrar är: Tänk er för helvete för innan ni fuskanklagar, se till att någon som verkligen VET vad han snackar om får granska film och demos INNAN ni lägger ut skiten för allämnhetens beskådning(Och då menar jag inte att dina 4 teammates ska hålla med om att killen fuskar - skicka demo till Nebb istället^^). Och måste ni nu verkligen göra fuskfilmer istället för att lämna ut hela demos, se till att ha gjort dem rätt. Ge oss inte musik, text och häftiga effekter, ge oss ingameljud, klippet utan WH samt klippet med WH istället. Och tänk er för helvete för innan ni börjar med flameandet, för faktum är att det inte bara är fullständigt meningslöst med en tråd med 1400 inlägg, varav 1380 består av ordet Fuskare och en jävla massa utropstecken, det är dessutom så att det finns en del "svaga människor"(inte mitt ordval) där ute som tar väldigt illa upp av att halva internet börjar både hata och hota dem. Man kanske kan tycka att de får skylla sig själva om de varit så dumma att de fuskat/spelat så bra att de blivit fuskanklagade, men jag undrar ju; om en kille i ditt fotbollslag dopade sig, skulle du då sluta helt att snacka med honom, kräva att han slutar spela fotboll på alla nivåer, snacka en jävla massa skit om honom, samt säga att det är rätt åt honom om han nu är så "svag" att han skulle må dåligt av att människor som för en vecka sedan var hans kompisar nu skyr honom som pesten?

...men jag vet ju förståss ingeting. Det var bara det jag hade att säga, puss.
Föregående tråd
Nästa tråd

266 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 266 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..