Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
6

Vad gör folk idag? Vad gjorde vi då?

Postat av fadersomson den 14 Januari 2016, 20:45
7 kommentarer · 969 träffar
Hej fragbitefolket. Jag kanske inte anses vara aktiv längre men tänkte kika in idag och kolla hur det ser ut. Forumet verkar fortfarande vara aktivt, kul att se.

Jo tänkte nämligen när jag surfade in här och kollade mina gamla pinsamma trådar som jag har startat att det kanske vore kul att skriva en tråd och låta folk skriva av sig lite. Nu har jag ju ingen ide om vad folk snackar om här idag.
Kan ju dock gissa att det inte handlar om Radeon 9800PRO grafikkortet längre

Tänkte iallafall berätta att jag reggade mig här sent 03 och det slog mig, om mindre än ett år har jag vart medlem halva mitt liv. Jag var ju då den tidigare "p12"an, pojke 13 år och spelade enbart cs och lökade på fb. Har faktiskt helt fantastiska minnen härifrån, det har vart så roliga trådar genom åren.

Veckans klipp, finns det fortfarande kvar? Där har man ju vart med, när man hade 4st klanpolare i venten som skrek samtidigt med ord som typ "vänster höger bakom framför lådan" samtidigt varpå det var en grabb som jagade mig med kniv. Visste inte ens att det spelades in, men att se sig själv bli helt jagad i dryga 45 sekunder var ganska skamset då. Finns sådant ens kvar?

Annars när någon hade "hackat" mitt konto på fragbite, folk var så sugna på Old School titeln. Jag hade inte vart aktiv på ett tag och märkte det av en ren slump. Men nördig som man var kom jag ihåg mitt userid och hittade kontot den vägen.

Men nog med personlig nostalgi, tänkte göra såhär.

Jag heter Robin och jag reggade mig 2003. Jag och min halvbror började lira cs 01, hans kompis som då var riktigt grym sa åt oss att bli medlemmar på fragbite.

2003-2005 : Då jag 13 år, spelade counter-strike varje dag efter skolan, ibland i skolan. Blev ganska duktig där runt 14-15. Blev ett litet gäng med 2 från norrland och 2 från jönköping om jag inte missminner mig. Det höll i cirka 2 år innan jag började tappa intresse och började umgås med andra mindre gejming intresseade kompisar

2006-2008 Var åren då jag gick i 1 & 2 på gymnasiet, träffade en riktigt bra kompis då vi skrev på fragbite i samma tråd om att börja i gymnasiet. Vi skulle börja i samma klass. Kul att känna någon sådär lite lätt innan samt någon med samma intresse. Då han var nördigare än mig och spelade minst lika mycket. Så adjö till klan livet och nu spelade jag mestadels med RL folk.

2009 : Slutade med CS i takt med att jag slutade skolan, blev liksom lite naturligt. Tappade kontakten med dom jag kände genom plugget och genom spelet. Hängde en del på IRC istället men var inte mycket till gamers här. Körde en del fifa och football manager, vilket jag år 2016 är i princip det enda jag spelar. Kan ju dra en TD på wc3 eller sc2.

I övrigt så mår jag bra.

TL;DR ? Jag va en hardcore csnörd från 13 ålder till 16-17. Även hängiven fragbitare. Skrev av mig lite och vill läsa om andra gamla nördar. Lev gött!
Föregående tråd
Nästa tråd

7 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 7 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..