Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Funkar vänsterns politik i längden?

Postat av Callekarl123 den 12 September 2014, 20:48
13 kommentarer · 868 träffar
Jag är inte hundra procent säker på att det här stämmer, bara rätta mig isåfall, hoppa inte på mig, jag har ingen rösträtt ännu.

Jag är inte så high på politik, men vad jag har fått höra, så vill vänstern höja skatten för höginkomsttagare och inte för låginkomsttagare. Jag läste på vänsterpartiet och socialdemokraternas sida och de vill minska klyftorna mellan lönerna, skulle inte detta göra personer som vill ha ett välbetalt jobb och kämpar i skolan mindre motiverade?

Jag menar, om man ändå vet att man skulle tjäna ungefär lika mycket som han som skolkar och får en massa F försvinner väl motivationen att plugga vilket skulle sänka Sveriges skolresultat?

Samtidigt skulle de som redan tjänar mycket möjligtvis flytta till ett annat land som är lite mer liberalistiskt än Sverige vilket skulle göra att de inte skulle få någon skatt alls från de personerna.

Jag kan vara helt ute och cyklar, men om inte, hur ska det då gå för Sverige i framtiden?

Är mest intresserad av politik så skulle vara kul att veta hur politiken i Sverige fungerar, som sagt, jag har inte rösträtt ännu.

13 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 13 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..