Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

kan inte ansluta med wifi

Postat av jpz. '.=. den 23 Januari 2014, 17:00
0 kommentarer · 430 träffar
Tja.

Bor i ett trähus där modem/router står på övervåningen och jag bor på undervåningen. I mitt lilla rum så har wifin varit dålig nästan konstant men jag trodde det berodde på mitt kassa usb nätverkskort samt den lite äldre routern. Så köpte en ny router (Air express) samt att jag köpte ett tp-link tl wdn4800 internt nätverkskort.

Nu är det nämligen som så att när jag ska försöka ansluta till nätverket så går det bara inte. Använder jag mitt gamla usb nätverkskort så funkar det bra att ansluta. Men får ut mellan 0.1-4mbit på en 100 lina. Har provat byta runt lite olika kanaler osv men allt förgäves. Med det interna nätverkskortet så ser jag att jag får bättre mottagning men det går bara inte att ansluta. Har laddat ner både drivers samt utility från tplinks hemsida då jag använder win8 å skivan som kom med kortet hade bara stöd för win7.

Någon som har någe bra tips? :p
P.s att köra med kabel går inte d.s
Föregående tråd
Nästa tråd

0 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 0 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..