Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Blev av med körkort

Postat av Stocktown den 28 November 2013, 18:20
41 kommentarer · 2 503 träffar
Tja, har lite frågor kring min nyligen indragna lapp. Jag blev tagen för fortkörning, 111 på 70-väg, och fick blåsa. Först fick jag blåsa i bussen, och då sa grisen att jag klarade mig. Sedan fick jag blåsa en gång till, och då skrev han rattfylla på pappret jag redan skrivit under, då jag hade blåst 0.15 mg (0,05 mg över lagliga gränsen). Efter att ena grisen hade kört hem min bil kommenterade hon att hastighetsmätaren visade fel.
Efter att jag läst runt lite hur en provtagning fungerar, då grisen som stoppade mig var väldigt otrevlig och jag misstänkte felaktigt utförande, stod det ungefär såhär:
Första steget - blåsa en gång i ett handhållet sållningsinstrument, visar det över 0.10 ska man blåsa i ett bevisinstrument två gånger med 6-8 minuters mellanrum. Sedan tar man ut medelvärdet från delproven och drar av 15%.
Dvs. sköttes provtagningen felaktigt.
Jag blev dock av med lappen i 15 månader, och nu behöver jag lite hjälp hur jag ska formulera mig i överklagan.
Körde runt 13:00 på dagen och hade druckit lite sprit dagen innan. Sammanfattningsvis missköttes provtagningen och hastighetsmätaren visade för mycket utan min vetskap.
Blev tilldelad en handledare som det visade sig inte var min handledare sen, och jag har talat med några grisar samt min advokat och dom tycker femton månader är en absurd dom.

Tack på förhand
Föregående tråd

41 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 41 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..