Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Geografi hemprov

Postat av Callekarl123 den 8 Oktober 2013, 16:21
12 kommentarer · 557 träffar
Tjena, jag har ett hemprov och behöver hjälp med det, 400 spänn på paysafe till den som gör den åt mig om jag får ett A för det, 250 för B, 100 för C och under får du inget för.

Uppgiften lyder : Skriv om en resa i din världsdel. Du ska förklara och beskriva din världsdel genom att du förflyttar dig i din världsdel. Du är på långresa och har fått i uppdrag att skriva om dina upplevelser till din lärare. Ta med det du anser är viktigt att förklara och beskriva. Du ska även rita ut på kartan hur du förflyttar dig.

Exempel på saker du kan ta med : Inom din världsdel finns olika regioner. Du ska göra en jämförelse mellan regionerna i din världsdel. Du kan t ex beskriva vad som kännetecknar de olika regionerna, vad är viktigt/speciellt i respektive region.

Beskriv klimat och vegetationen. Hur är klimatet och vegetationen? Har den påverkats av klimatförändringar?

Vad lever man av i din världsdel? Vilka naturtillgångar är viktiga i din världsdel? Hur ser befolkningssammansättningen ut? Var bor man? Hur är det med spädbarnsdödligheten, medellivslängden, utbildning, läskunnighet m.m.?

Hur ser de ekonomiska förutsättningarna ut? Finns det rika och fattiga länder? Vilka länder har högst BNP?

Du ska ta med : Det är viktigt att du tar med dina slutsatser. Vad tycker du om skillnaderna, vad beror de på? Vilka samband ser du och vad anser du påverkar dem?

Det var provet, min världsdel är Afrika.

Disk : Har fragbite hjälpt dig med något angående skolan?

12 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 12 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..