gamingcommunity. Bara nostalgi?
Hej hopp gummisnopp!
Jag fundera på om det ens finns något kvar av kulturen som växte kring cs. Den som fragbaite kommer ur. Jag menar hur mångar vet varför man snackar om rebar idag? Är det någon som minns när alla på fragbite fick 30-slaks?
Svaren på de frågorna är nog ja för en del som glider runt med old school-titel osv. Men problemet är att det inte kommer något nytt! Nu är kulturen kring gaming, speciellt kring cs väldigt annorlunda. En stor markör är väl när JOLT FÖRSVANN! Tråkigt tycker jag, andra gillar det väl som det är.
Kan det vara för att många spel har blivit lättare att köra? Var på ett lan nu i höstas där hälften aldrig spelat något annat än LOL. Kan det vara ett problem att man inte måste vara gamer för att gibba?
Så vad tycker ni fragbiters? Är gamingkulturen död? Är förändringen bra? Är det lika kul som för?
Jag tycker att lol har blivit för stort, det roliga är att de som kör lol kommer att inse förr eller senare att spelet är värdelöst och hur mycket tid de har slarvat bort.
Blir så här när massorna hittar något, bara söka något som inte är stort än.
Lagt ner oändligt många timmar på CS 1.6, lirar numera LoL :)
ps. vilka är de kändaste ''legenderna''?
#16 vem é LulleN? har för mig att dMl är cs lirare
Jag reggade mig här när jag var 12år och satt och spelade Half-Life/CS 1.1 på en 450mhz dator. Om jag minns rätt så hade jag nog inte bredband då jag reggade mig. Det mesta var spännande och nytt. Hela grejen med att sitta på ett forum och roliga/konstiga saker skrev och så vidare var riktigt härlig.
Nu tio år senare så är väl intresset lika brinnande som då för just CS skulle jag säga. Gamingen känns inte likadant och det är utan tvekan många fler som spelar nu. Det är mycket större acceptans överallt och det är bara fler och fler olika typer av människor som börjar lira. Desto mer har det skrivits i forumet och internet är ju fullkomligt fullt av knäppa/sjuka grejer och det gör väl att det mesta känns mindre äkta nuförtiden.
Dagens småungar har ju självklart lika roligt som vi hade när vi växte upp, bara att dem växer upp med en ny generations spel. Och självklart kommer dem minnas LoL och CoD som nostalgispel på samma sätt som diablo2/1.6/wow är för vår generationen som precis "växt upp".
Meningen med livet är att njuta av sin tid på jorden, ser man fram emot att plugga högskola och bli ingenjör så satsa på det, tycker man det är roligare att att nöta istället för att festa så gör det. Visst, allt är relativt, är inte bra att spela eller dricka för mycket, men poängen är - Gör det du själv blir glad av att göra och att "slösa tid" egentligen är att leva.
//poeten hanez
#27 Vem säger vad som är nödvändigt eller inte? Vissa kanske tycker att CS är nödvändigt, vissa kanske tycker det är nödvändigt att få ett bra jobb med hög inkomst, vissa kanske tycker det är nödvändigt att försöka ändra världen med politik, vissa kanske inte tycker något utav dessa är nödvändigt. Varför? För alla tycker inte likadant, vi har ett medvetande och olika preferenser, vilket är anledningen till att inte alla människor prioriterar alla saker lika högt.