Vårt bus när vi va mindre
Hallau fb!
Någongång under våra liv så har vi gjort något bus. Hög eller låg grad utav det. Utskällningar eller att man kom undan.
Dela gärna med er, vad gjorde du som liten?
Själv minns jag en lekplats när jag var mindre. Vi plockade massa kottar och skit från träden där och kastade in till ett hus. Ut kommer en arg jäkla gubbe och jagar mina polare.
Jag, som lyckades gömma mig uppe på en kulle fick värsta paniken efter dom försvann och sprang hem haha.
Snorunge man var :)
HörZ!
//Exire
ont: palla äpplen, busplingde, klättra på tak osv.
edit: klättrade upp i träd och sen hade vi en docka som vi satte fast i ett snöre. sen när det kom någon så hissa vi ner dockan och garva ihjäl oss xD
Eller så tog man en stabil gren och tryckte ett äpple på ena änden och sulade på fönster, bilar eller andra människor.
En gång stod vi och kasta snöbollar på ett hus där det bodde en gubbe som vi inte trodde var hemma.
Helt plötsligt kommer han ut sur som fan och skrikandes.
Vi alla börjar springa, men det var halt på marken så jag ramla och dom andra sprang vidare in mot skogen. Gjorde illa mig och såg han kommer närmare mig. I sista stunden när han var nån meter ifrån mig lyckades jag komma upp och springer iväg det fortaste jag nånsin gjort med adrenalinet pumpandes.
Det var rätt mörkt ute och sprang genom nåns tomt i full fart i min flykt. Det jag inte såg var att på denne tomt hängde det en tvättlina, sprang rakt in i den och flög omkull. Låg medvetslös i kanske 10 min.
Sen var det en gubbe man alltid busplingade hos i min stad. Så en kväll stod vi en bit ifrån hans hus och diskuterade vem som skulle plinga. Inge ville riktigt för vi visste att han blev SKITFÖRBANNAD när man plinga på. Rykten gick om att han hade ett hagelgevär osv.
Men iallafall, precis när vi börjar röra oss mot plingan så kommer det en bil och parkerar i närheten. Ut kommer en gubbe, han går mot oss. Det dröjer inte länge innan vi ser att det är HAN!
Han börjar prata med oss.
- Hej! Det är ett gäng grabbar som alltid busplingar hos mig, vet ni vilka det är?
Vi är helt chockade..
- Nej det vet vi faktiskt inte........
- Ok men säg till om ni ser dom.
Sen babblar han på..
Efter det går vi därifrån nervöst, när vi är utom räckhåll börjar vi asgarva..
Skrivet med min iPhone
Busplingade hos sura griniga kärringar.
Tryckte ibland in en banan i avgasrör på bilar hehe
Det var någon sommar som vi var ute i någon lekplats bland radhus, mina kompisar kastade rönnbär och sprang iväg. När han som bodde där kom ut så sprang några av mina kompisar iväg och vi sa att det var dem.
polarna kom tillbaks efter en stund och då bestämde vi oss att kötta huset med MASSA rönnbär, fast när vi hade kastat ungefär en näve var så kom han utspringandes från dörren ut efter oss så vi sprang ner till fotbollsplanen och in igenom ett litet hål.
Jag var sist igenom hålet och när jag kollade bak så var han 20-30 meter bakom mig så vi sprang upp igen mot hans hus. Tillslut så sprang vi helt enkelt ifrån honom, det var ett roligt bus!
Vi har ett hus i byn där gubben lackar ur och jagar en om man busplingar, så på Halloween så kastade vi ägg i omgångar.
Vi började redan vid 4-5 och typ 20:00 så skulle vi gå igen, han har en lastbil med STORA och kraftiga lampor, både såna som snurrar och vanliga lampor.
Så när vi smög fram och var några meter från lastbilen och påväg mot huset så sätter han igång alla lampor och började tuta. Tror aldrig jag har vart så rädd i HELA mitt liv.