Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Tycker ni detta är en felaktig varning?

Postat av google<3 den 9 December 2011, 10:17
35 kommentarer · 376 träffar
Hej Fragbite, jag fick en varning den 7/12-11.
Varningen såg ut som följande;

"Fastställd varning

"Synd mannet!
----------------------

http://www.facebook.com/Lahjne n?sk=wall "
Originalplats

Regelbrott
§28 Personers privatliv ska respekteras. Uppgifter som anses privata får inte lämnas ut publikt.
Exempelvis privata angelägenheter, bilder, filmer eller ljudinspelningar. Att spamma eller uppmana till spam av en persons webbsida eller profilsida (t.ex. Bilddagboken-konto) är strikt förbjudet.
Varningens styrka: 4/10

En ban på 0 h delades ut för den här varningen. Om du får fler varningar kommer bannens tid att ökas drastiskt då den även baseras på tidigare varningar.

Varningar tas bort efter två månader."

Så till min fråga, var denne felaktig eller korrekt?
För att göra det hela enklare så delar jag upp regelbrottet i 3 delar för att sedan krossa de argument som framhållits.

#1"§28 Personers privatliv ska respekteras. Uppgifter som anses privata får inte lämnas ut publikt."
Detta är något som diskuteras runt om i världen, något som jag också anser är mycket dåligt.
Det jag hänvisar till är att facebook, faktiskt äger alla bilder som läggs upp i din (deras/facebooks) profil.

#2 "Exempelvis privata angelägenheter, bilder, filmer eller ljudinspelningar."
Jag har varken länkat till en bild, film eller inspelning.
Dessvärre har jag inte länkat till någon "privat angelägenhet".

#3" Att spamma eller uppmana till spam av en persons webbsida eller profilsida (t.ex. Bilddagboken-konto) är strikt förbjudet."
Att posta en länk 1gång är inte att spama.
Något som både jag personligen och SOL anser.

Så vad anser ni fragbite användare, är denna varning felaktig eller korrekt?
Föregående tråd
Nästa tråd

35 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.

Skriv en kommentar