Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Skoluppgift - fattar 0

Postat av removedd den 7 December 2011, 12:22
16 kommentarer · 414 träffar
6. Du har blivit anlitad för att planera arbetet att renovera en husfasad till en ny butik. Ägarna har precis nu
klockan 19:00 på måndag kväll upptäckt att det är helt fel färg på både vägg och stuprännor! Invigning av
butiken är på onsdag morgon om inte ens två dagar - då måste allt vara klart!

När du pratar med de tilltänkta arbetarna framkommer följande:

Obs! Om det står "mantimmar" betyder det att man kan hjälpas åt för att minska tidsåtgången - dock alltid
minst 1 timme. Står det bara "timmar" kan man inte hjälpas åt.

1: Både att hämta och lämna tillbaka byggställningen tar 1 timme vardera. Att sätta upp den och riva tar 4
mantimmar vardera.

2: Att hämta nya stuprännor och -rör tar 1 timme vardera. Att riva ner de gamla 3 mantimmar och att sätta
upp de nya tar 5 mantimmar. Man kan dock inte sätta upp de nya förrän fasaden är målad klart (räkna
med att målarna använder en magiskt snabbtorkande färg som torkar omedelbart!)

3: Att skrapa bort den gamla färgen tar 6 mantimmar, dock kan man inte göra detta klart förrän de gamla
stuprännorna och -rören är nedrivna. Endast halva "skraparbetet" kan genomföras innan dess. Att stryka
på ny färg tar också 6 mantimmar.

a. Vilka aktiviteter ser du i detta projekt utöver de som står beskrivna i uppgiften?

b. Arbetarna kräver dubbel lön utanför vanliga arbetstider (7-16, tänk också på att de har rätt till en
timmes lunch). Du blir erbjuden en ryslig massa pengar för att lösa det här problemet, men alla
kringkostnader äter upp din förtjänst! Beskriv i text och/eller med Gantt-schema hur du planerar varje
arbetares tid för att minimera kostnader och ändå hålla deadline. Räkna med att du själv kan hjälpa till
utan att egentligen kosta något extra (däremot måste du sova!).

Någon som fattar vad man ska göra för när jag läser skiten hänger jag bara gång på gång upp mig på alla timmar och skit så ser inte riktigt hur jag ska lösa skiten.. tips och förslag?

mvh markus
Föregående tråd

16 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 16 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..