Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.
1

Anti-spoiler i nyhetsrubriker

Postat av iPax den 4 Oktober 2011, 16:55
11 kommentarer · 225 träffar
Så hände det igen idag, surfa in på sidan och ser att IdrA plockat hem IEM. Hade tänkt vänta på VOD:s o höll mig därför undan från rakaka o esl.eu men föga hjälpte det. Jag förstår att ni vill vara tydliga med rubriker så att läsare lätt får information men tror att det här är ett problem för fler än mig; så därför har jag ett förslag.

Koda en funktion där man via sin profil (de flesta som ser detta som ett problem har förmodligen auto-login?) har ett alternativ där man kan välja "spoiler-fria rubriker". Nyhetsskribenten sätter två rubriker där den spoiler-fria enbart visas för de personer som valt den inställningen på sin profilsida. För ej inloggade läsare visas det som vanligt.

Exempel:
EGIdrA vinner IEM Guanzhoun (visas för medlemmar utan alternativet ikryssat och ej inloggade medlemmar)

Intel Extreme Master Guanzhoun färdigspelat (visas för medlemmar som valt anti-spoiler).

Vill man se resultatet klickar man sig in på nyheten som ser precis likadan ut förutom rubriken oavsett om man har anti-spoiler ikryssat eller inte.

Vad tror ni om förslaget? Är det för svårt att koda, för mycket jobb för skribenterna att skriva två rubriker eller finns det andra faktorerer som hindrar detta? För mig hade det varit en önskvärd funktion så vore intressant att höra vad redaktionen tycker om det!
Föregående tråd
Nästa tråd

11 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 11 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..