×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

IEM

ESL offentliggör stora förändringar till majorn

1
ESL har offentliggjort förändringar till hur majorn kommer att spelas. Båda swiss-omgångarna under majorn kommer nu att ha 13 bäst-av-tre matcher, tio fler än förra majorn. De har även förklarat hur lag kommer seedas i sina swiss-matcher.
ESL har nu gått ut med vilka förändringar de kommer att tillämpa på majorn, Intel Extreme Masters Katowice. Varje omgång förutom slutspelet ser nu förändringar. Det är tre stycken stora förändringar som kommer att påverka matcherna något rejält.

Mer bäst-av-tre

Den största stora förändringen till hur majorn kommer att fungera är antalet bäst-av-tre matcher som kommer att spelas. Under föregående majorn, Faceit Major London, spelades var det endast tre stycken matcher i varje swiss-omgång som var bäst-av-tre. Denna siffra ökar nu till 13 stycken. Detta innebär att alla matcher där ett lag antingen kan avancera eller åka ut ur turneringen kommer att vara bäst-av-tre. För att detta ska fungera tidsmässigt kommer det nu vara två olika matcher igång samtidigt.

IEM Chicago-seeding

Till majorn kommer de tillämpa samma seeding-system som de använde under IEM Chicago. Seedingen fungerar på det sättet att alla 16 lag som spelar i swiss-gruppspelet kommer att få ranka de resterande lagen på 1-15, där 1 är det bästa. Om det är stora ovanligheter som att ett lag rankar ett lag 15 medan resterande lag rankar dom 1 så kommer det inte att räknas.

Katowice live-seeding

När den första seeding-omgången är slutförd kommer varje lag få en ELO-rankning, högre rankning = mer poäng. Varje match kommer därefter utgå ifrån vad för ELO ett lag har. Varje lags ELO kommer också att uppdateras efter varje match de spelar. Alla matcher kommer att seedas efter detta system om det inte är så att de bäst matchande lagen har spelat mot varandra tidigare.


Artikelbild: ESL

1 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 1 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..