×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

Counter-Strike: GO

Smoke- och kart-tweak i ny CS:GO-uppdatering

1
Inatt kom en ny uppdatering till CS:GO, där man bland annat lagt fokus kartor, extra mycket på Inferno. Man har även förbättrat smoken.
Kartor har fått mycket fokus från CS:GO-utvecklarna i nattens uppdatering. Vad man har gjort, i alla fall på Nuke, Dust2, Train, Aztec och Inferno, är förbättrat sikten. Extra förändringar på den sistnämnda kartan har gjorts då man utöver det ovanstående har breddat korridoren i A-hus, tagit bort en del staket och även, till mångas glädje, bytt ut den trasiga röda bilen i mitten.

Den röda bilen i mitten av Inferno har skrotats och ersatts
av en liten trappa man kan gömma sig bakom istället.



Den långa korridoren i A-hus har blivit bredare.

Förbättrad smoke
En annan förändring som säkerligen kommer spela stor roll i framtida matcher är att man även fokuserat på att göra smoke-granaten mer rättvis. Den är inte bara mindre, utan man ser nu bättre genom rökmolnets kanter. Detta betyder att man inte längre kan bli speciellt drabbad av rökgranaten om den är på till exempel andra sidan av ett tak. I och med detta kan man även enklare gå igenom smokes, vilket gynnar det anfallande laget något extremt.

Nedan, eller under "läs mer" om ni befinner er på startsidan, kan ni läsa hela changelogen.

Tack till pronax för in game-bilderna!

    [ MISC ]
    - Playing a demo recorded on a workshop map will attempt to automatically download and display that workshop map.
    - Added a convar cl_download_demoplayer to control whether demo player is allowed to download external resources, defaults to 1 allowing downloads from workshop, allows 2 for downloading all other external resources that could be referenced by community server.
    - Added engine support for versioning official maps, so demo playback will seamlessly download and load matching version of the map when playing back older demos. ( Currently supports Nuke, Inferno, Dust2 )
    - Fixed rare crashes in HUD when game events were received before HUD elements were fully loaded.

    [ GAMEPLAY ]
    - Additional minor buffs to the Aug and Sig.
    - Smoke grenades have been adjusted to make their view-obscuring overlay match the smoke volume shape more precisely as well as some other minor fixes.

    [ SPECTATING ]
    - Spectating a flashed player via GOTV now shows an additional effect and icon to indicate blindness without obscuring the spectators view.
    - Fixed a case where GOTV spectator would get the round radar template instead of the square one.
    - Grenade trajectories are now on by default in spectator x-ray view. Convar sv_grenade_trajectory_time_spectator will adjust visible trail duration.

    [ MAPS ]
    - Made a pass at incorporating some lessons learned from Mirage to original maps. Also, bug fixes.
    De_Inferno:
    - Widened apartment hallway near A
    - Replaced red car in middle with solid cover
    - Fixed radar naming on haycart
    - Improved visibility
    De_Nuke:
    - Added radar names
    Bug fixes
    - Improved visibility
    De_Dust2:
    - Improved visibility
    - Bug fixes
    De_Aztec:
    - Improved visibility
    De_Train:
    - Improved visibility

45 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 45 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..