×
Felmeddelande :( Din CSS har inte laddats som den ska. Testa reloada sidan.

StarCraft 2

Jinro mister Code S-status – ute ur GSL:s högsta division

1
Den svenske StarCraft II-spelaren Jinro åkte ur i gruppspelsfasen av Code S-turneringen av denna säsongs GSL. På grund av detta var han tvungen att spela ett kval för att försöka behålla sin Code S-status, vilken krävs för att delta i GSL:s huvudturnering.
Kvalet, som kallas för Up and Down-matches, gynnar spelare som placerade sig bättre i gruppspelet i Code S-turneringen. På grund av sin tredjeplats i gruppen hade Jinro två chanser att behålla sin Code S-status och den första av de två kom mot Code A-spelaren ZeNEXCoCa.

Mot Zerg-spelaren ZeNEXCoCa gick inte mycket rätt för Jinro. Efter en misslyckad Reaper-rush på första kartan och en fin drop-attack från ZeNEXCoCa hade svensken snabbt förlorat matchen i två raka kartor.
Jinro vs. ZeNEXCoCa – 0-2
Jinro var nu tvungen att vinna mot Zerg-spelande oGsZenio för att få ha kvar sin Code S-status. Efter förlust på första kartan kvitterade Jinro genom en bunker rush på matchens andra karta. Avgörande blev Xel'Naga Caverns där oGsZenio kunde gå vinnande ur striden, delvis tack vare en hidden expansion.
Jinro vs. oGsZenio – 1-2
Detta innebär att Jinro förlorar sin Code S-status och istället får en Code A-status. Svensken får således inte delta i huvudturneringen av GSL nästa säsong utan får nöja sig med att delta i Code A-turneringen. Placerar sig Jinro bland de åtta bästa i Code A-turneringen har han dock chans att återta Code S-status i nästa omgång Up and Down-matches.

45 kommentarer — skriv kommentar

Kommentarerna nedan är skrivna av användare på Fragbite. Fragbite granskar inte sanningshalten i texten och du uppmanas att själv kritiskt granska och bemöta texten. Förutsätt inte att innehållet i texterna är sanning.
Visa 45 kommentarer

Skriv en kommentar

Laddar..