QPAD är ett märke som inte är främmande för många. Bakåt i tiden skapade man en av de absolut mest attraktiva musmattorna, och på den vägen har det gått.
Christer "MrMouse" Körnbäck är mannen bakom varumärkets grund, och idag publicerades en intervju på Entreprenör24 där man bland annat får reda på vad som triggade Körnbäck att starta varumärket.
Christer "MrMouse" Körnbäck är mannen bakom varumärkets grund, och idag publicerades en intervju på Entreprenör24 där man bland annat får reda på vad som triggade Körnbäck att starta varumärket.
"Datorer med mus höll precis på att få ett genombrott och alla ville köpa musmattor med reklam. I grund och botten handlade musmattor om att få ut ett budskap rakt framför ögonen på mottagaren under lång tid, en svårslagen reklamprodukt om man ser till exponeringstiden och budskapsytan. I samarbete med Fagerdala Industri utvecklade vi en musmatta som på den tiden var överlägsen i känsla och kvalitet och under resten av 90-talet var musmattan årets reklamprodukt år efter år."För att läsa hela intervjun, som till större del handlar om den entreprenöriella delen av Christers liv, klickar ni er vidare in på Entreprenör24.






